Behöver tips på psalm till dop!!!
Hej!
Vi ska döpa vår flicka på lördag och behöver verkligen tips på några fina psalmer.Kan du några så skriv gärna.
Hej!
Vi ska döpa vår flicka på lördag och behöver verkligen tips på några fina psalmer.Kan du några så skriv gärna.
Gud som haver barnen kär, hade vi när Anton döptes, fast med melodin Blinka lilla stjärna.
Tryggare kan ingen vara, hade vi också.
Finns en fin i nya psalmboken (nummer 800-nånting) som heter "Som när ett barn kommer hem om kvällen). Väldigt fin och ganska lättsjungen.
Vi hade också Tryggare kan ingen vara=) Den funkade jätte fint.
Tack för tipsen!
Ibland kommer man inte på någon och vi ska träffa prästen idag .
tryggare kan ingen vara och sen hade vi faktiskt den blomstertid nu kommer ! jag älskar den och hon döptes i maj så det var perfekt.
så det behöver ju inte vara "doppsalmer" !! lycka till på lördag och hoppas vädret blir fint !
"sov du lilla, sov du gott" i psalmer i 90-tal
Psalm 606 "Det gungar så fint när han bär dig mitt barn. Han går på så mjuka sandaler..."
Psalm 383 "Med glädje över livets under och ett nyfött barn i våra händer..."
Lycka till med dopet!
Vi hade dop i går och då hade vi "Tryggare kan ingen vara" och sen psalm 381, kommer tyvärr inte ihåg vad den hette....
Lycka Till med dopet!
"Du vet väl om att du är värdefull" tycker jag är fin, finns med som psalm i nya psalmboken. Handlar inte speciellt om barn men den är fin!
Här är 2 sidor där du kan lyssna på doppsalmer:
www.svkyrkanvanersborg.com/dopj.html
www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/musik_vid_dop.htm
Det finns många stämningsfulla psalmer tycker jag t.ex dom som sagogryn tipsade om.
jag hade tryggare kan ingen vara och gud som haver barnen kär!
tack för länkarna! Det var ju kalas med musiken så man får höra. blev dock förvånad att inte "jag lyfter ögat..." fanns med, men det är kanske ingen typisk dop-psalm helt enkelt.
sjung den här
Det var den vackraste dagen i mitt liv den dagen då du såg på mig å jag kännde mig ,så stolt som en maänniska kan bli den morgonen du såg på mig å jag på dig ,jag lyssnar efter dina andetag så lätta som en fjärilsvinges slag, jag ska alltid minnas den dan ,jag ska altid finnas höär för dig! välkommen till jorden välkommen min vän låt lyckan följa med dig på din väg från himmelen å som en ängel har du landat här i vårat hem....osv..... den är så så så fin jag tor den heter välkommen till jorden min vän.... den sjöng en kompis på vårat dop det är underbar!!
sen är ju tryggare kan ingen vara väldigt fin! barn är ett folk från ett främmande land är så fin okså!!
vi har haft nyligen dop och hade psalm 21 och 200. Jätte fina kolla in dem, hade även en sångersk som sjöng " älska mig".
Tårarna rann!!!
vi hade "tryggare kan ingen vara", det gåtfulla folket och idas sommarvisa!! Blev såååå fint!
andypandy:
just de. den blomstertid nu kommer hade vi med=) Ni hade samma som vi=) Eller om de var vi som hade... ja du vet=)
vi hade idas sommarvisa...... och nån psalm.
Tack för alla tips!
Det blir Den blomster tid nu kommer och Tryggare kan ingen vara.
Hoppas allt går bra oroar mig mest för att det är kl 13.00 och stora syster brukar sova mellan 12-14(kan annars bli jätte grinig).
Vi kommer att ha "I denna ljuva sommartid" och "en väldig grönska" alltså psalm 200 och 201. Ville ta nått som de flesta kan och inte krångla till det så väldigt.