• Fidelis ad urnam

Stavningen "oxå" i ett myndighetsbrev

Fick ett brev från Arbetsförmedlingen här om dagen och i det brevet stod ordet "också" flera gånger, men det var stavat "oxå". Anser du att en myndighet ska skicka ut brev med ord stavade på det sättet?

Rätt eller fel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stavningen "oxå" i ett myndighetsbrev
  • Breaking Dawn

Låter som att en 14årig praktikant skrivit brevet till dig. Något oseriöst - skärpning Arbetsförmedlingen!

• Frk Svår

Nu är väl AF den mest värdelösa myndigheten men när de inte ens kan bemöda sig med att stava rätt i sina utskick? Nä, bort med AF!

• rockdoll

Nej. Myndigheter bör använda korrekt stavning av alla ord. Ibland förekommer stavfel p.g.a slarv visserligen, men att avsiktligt skriva "oxå" är inte godkänt.
    Jag avskyr verkligen att läsa texter av olika slag där slang och talspråk används.

• DenNamnbitne

Man ska aldrig skriva det så. Det stavas också- är det så svårt att förstå. Varför skulle det vara kul med felstavningar, det är väl inte rätt någonstans.

• Stårschan

Varför finns inte alternativet "Hell NO" med? Oxå är ju fjortis-SMS-språk! Det är verkligen ingen bra språkdag för mig det här. Måste nog dra något gammalt och välstavat över mig snart.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • FreeForAll

De har ju anställt väldigt många jobbcoacher nu och de kräver ju inte att de ska ha någon utbildning alls utan bara erfarenhet av att vara arbetslös, kanske det är därför det blir så tokigt?

Jag är PK, skjut mig.
  • Fidelis ad urnam
    FreeForAll skrev 2010-03-04 11:38:26 följande:
    De har ju anställt väldigt många jobbcoacher nu och de kräver ju inte att de ska ha någon utbildning alls utan bara erfarenhet av att vara arbetslös, kanske det är därför det blir så tokigt?
    Detta var ett brev från en handläggare, inte en jobbcoach.
Svar på tråden Stavningen "oxå" i ett myndighetsbrev