• UllaBella

Längdskidor med pulka efter sig

Åh jag skulle så gärna vilja ta mig ut och åka längdskidor,bara en lugn och stillsam skidtur utan backar. Men jag vill ju kunna ta med mig mina barn. Ingen av dem kan själv åka, de är 7 mån och 2½ år. Vi har en gammal hundpulka som går att använda till hund att dra barn,men nog borde det väl gå att köpa något tillbehör så det går att fästa den på en människa också!?
    Har en Ergosele som funkar att bära båda barnen med men inte samtidigt... men jag vet inte om jag törs ha den på om jag ramlar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 14:13
    Vi har en segeraden tror jag den heter, är gjord i Säter.
    Men tack alla för kanonbra svar. :D Nu ska vi ut i solen och testköra

• Svar på tråden Längdskidor med pulka efter sig
  • Stårschan

www.utsidan.se kan du säkert hitta en massa fina tips om hur du kan fixa hundpulkan så att den funkar för dig. Om inte annat kommer du att få snabba svar där.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • lövet

Det tror jat inte är något problem alls. Vad är det för pulka? Du kanske kan koppla skacklarna från pulkan till ett vanligt bälte eller till en avbärarrem på en ryggsäck.

• bakeacake

Köp ett dragbälte och koppla skacklarna till...

jag brukar dra mina syskonbarn när vi är i fjällen men då hyr vi en fjällpulken.. men prova iaf.. :)

• Catti41

En kollega till mig åker längdskidor med ena barnet i sele på magen och andra barnet i vanlig pulka som hon bundit med ett längre rep om midjan.
    Hon är rätt hurtig.

Svar på tråden Längdskidor med pulka efter sig