• Tussilagan

Eklanda i Mölndal, hur är det?

Är sugen på att flytta och Eklanda i Mölndal ser så härligt ut, men hur är det egentligen att bo där?

Har hört dem som tycker att folket som bor där är stroppiga och lite förmer. Stämmer det?

Vad tycker ni andra?

• Svar på tråden Eklanda i Mölndal, hur är det?
  • Stormorsan

Bor inte där själv men känner väl till området, jobbar i närheten och har flera arbetskamrater som bor eller har bott där.

Området expanderar enormt just nu, nära till skola och förskola. Numera också hyfsat nära till affärer sedan 421 byggdes, OK kommunikationer med bussar också.

Har inte hört något om stroppighet.

Området består ju av flera delar med både hyresrätter, bostadsrätter och fristående hus vilken bostadstyp skulle vara aktuellt för er.

• cassie27
    Stormorsan skrev 2010-03-04 14:04:38 följande:
    Bor inte där själv men känner väl till området, jobbar i närheten och har flera arbetskamrater som bor eller har bott där. Området expanderar enormt just nu, nära till skola och förskola. Numera också hyfsat nära till affärer sedan 421 byggdes, OK kommunikationer med bussar också. Har inte hört något om stroppighet. Området består ju av flera delar med både hyresrätter, bostadsrätter och fristående hus vilken bostadstyp skulle vara aktuellt för er.
    Efetrsom du verkar känna område får jag fråga dig om Bifrost? Hmm.... jag bor redan i "dåligt" område så jag vill inte flytta till nånting likadant....

skulle vara jättetacksam för lite information {#lang_emotions_flower}
  • flingflong

Bifrost har inte så bra rykte nej, men det är ändå bättre där nu än förr.

*funderar*
  • flingflong

Har bott i Eklanda och hade vi fått tag i större lägenhet så hade vi nog inte flyttat därifrån men nu vill vi inte flytta tillbaka. En nackdel är att det är skitjobbigt att få barnomsorgsplats. Långa, långa väntetider. Blir mer och mer företag där i området. Hörs en hel del från vägen med all trafik, de har sett att värdet för utsläppen från bilar ligger högre än vad som är bra för hälsan från leden. Men det är härligt med närheten till 421 och Sisjön och Änggårdsbergen.

*funderar*
  • Stormorsan
    cassie27 skrev 2010-03-19 11:39:53 följande:
    Efetrsom du verkar känna område får jag fråga dig om Bifrost? Hmm.... jag bor redan i "dåligt" område så jag vill inte flytta till nånting likadant....skulle vara jättetacksam för lite information
    Det finns bättre och sämre delar av Bifrost, beroende på hyresvärd. I mitt tycke är Rullhavsgatan, Släpharvsgatan och Pinnharvsgatan OK. 

Blandsädesgatan, Havrekornsgatan och Vetekornsgatan är riktiga ligistområden om du frågar mig. 

• Stormorsan
    flingflong skrev 2010-03-19 13:20:11 följande:
    Har bott i Eklanda och hade vi fått tag i större lägenhet så hade vi nog inte flyttat därifrån men nu vill vi inte flytta tillbaka. En nackdel är att det är skitjobbigt att få barnomsorgsplats. Långa, långa väntetider. Blir mer och mer företag där i området. Hörs en hel del från vägen med all trafik, de har sett att värdet för utsläppen från bilar ligger högre än vad som är bra för hälsan från leden. Men det är härligt med närheten till 421 och Sisjön och Änggårdsbergen.
    Vart hamnade du nu då? 
Svar på tråden Eklanda i Mölndal, hur är det?