• anna g

ni som äter jättenattljusolja!!

Hur många mg av jättenattljusolja innehåller den dygnsdos ni äter? Har just köpt efamol, och den innehåller 1000 mg...det står att jag ska äta en per dag. Hur många äter ni?

• Svar på tråden ni som äter jättenattljusolja!!
  • Jonnababe

jättenattljusolja Vad är det? Vad hjälper det för?

• anna g

Det ska vara bra för små hormonrubbningar, för att få menscykeln lite mer regelbunden. Är också bra för hyn...Har just köpt från hälsokost, det heter efamol..

• Jonnababe

Men är det bra för fertiliteten då?

• anna g

Ingen aning:)
    Men jag hoppas det:)

• anna g

Det skulle bara vara skönt att ha mer regelbunden cykel..

• Nannah

Du ska äta 3 per dag de första 8 dagarna för att få upp "rätt" nivå. Sen fortsätter du med en om dan.
    Jag äter de mot min torra hud/eksem.
    Jag vill ha mitt andra barn nu men inte gör mig efamol gravid direkt Jag har ätit dem sen i våras. Jag hade jättelätt för att bli gravid med mitt första barn men har nu stött på patrull. Har iofs bara försökt i tre månader. Jag ska börja med Apiforce idag just för att jag vill bli gravid. Oljan äter jag ju som sagt bara för min huds skull.

• Jonnababe

Förstår det..hur lång är din mens cykel då? Min är 27 eller 28 räknas det som regelbunden?

• Jonnababe

Men om man har en mens cykel som räknas som regelbunden får man inte Apiforce utskrivet då? Man kan ju ha svårt för att bli med barn ialf...

• anna g

Nannah, ska jag äta tre per dag trots att det står på förpackningen att dygnsdosen är en per dag? Hur starka är dina?

• Nannah

Apiforce är bidrottninggelé och köps på hälsokosten

Min menscykel är 25-26 dagar och regelbunden.

• Nannah

Jag har samma som du. Men läs en gång till på burken ska du se att man börjar med 3 st om dan i 8 dagar.

• anna g

Nannah, På min burk står det så här: 1 kapsel om dagen med mat, om ej annat rekommenderas. Doseringen enligt anvisningarna får inte överskridas...
    Kan jag ha nåt starkare än du har?

• Nannah

Klipp in länken i nytt fönster.

• Nannah

Oj, vad det blir med länken. Den sparas inte rätt här på FL. Men sök på efamol på bodystore. Den har jag!

• midsomer

det är väl omega 3 och omega 6 i den som är nyttigt tror jag. Jag tog flytande nattljusolja för ett tag sedan men kunde inte fortsätta pga att den smakade pekka. Men det ska vara jättenyttigt fett i det + att den ev kan göra sekretet bättre för spermier om man vill bli med barn.

• anna g

Nannah, kollade just in sidan, och du hade helt rätt. Men det är konstigt att det inte står så på min burk...men mg i båda burkarna var densamma, så då måste jag ju kunna ta tre om dagen så som det står på internetsida. Enda skillnaden var att min burk är grn, den på internetsidan var blå...men eftersom de är lika starka kan det ju inte vara nån skillnad, eller?

• Nannah

Hmm, grön? Den blåa är ju originalet vilket oxå står på den. "Original Efamol" står det på burken.
    Men om din ska vara detsamma så antar jag att det inte ska vara nån skillnad på intaget.
    På den blåa står det exakt om intaget: "Underhållsdos: Vuxna och barn från 8 år: 1 Kapsel per dag. För att uppnå bästa resultat öka dosen till 3 kapslar per dag de första 8-12 veckorna. (Hoppsan, jag som skrev dagar i tidigare inlägg )

Innehåll:
    Efamol Rigel jättenattljusolja 1000 mg
    Därav GLA 115 mg
    Vitamin E 10 mg

Tillverkare: Efamol Ltd, England

Svar på tråden ni som äter jättenattljusolja!!