• leias

Någon av er som ger nan 3?

Hej!

Undrar om någon av er ger nan 3. Jag har förrut gett min tjej en flaska nan2 varje dag som mellanmål eller mys mat då hon är uppfödd på nan 2.
    Hon är 9 månader. Igår var det slut på nan2 så tog nan 3 som ska serveras istället för mjölk.

Men tror inte det gör något att ge en flaska sånt varje dag.

Men kolla innehållsdeklarationen och fundera på vad skillnaden egentligen är mot nan 2. Tyvärr hade jag ingen kartong kvar och kolla på.

Så nu tänkte jag erbjuda henne nan 3 till hennes lunch varje dag så får vi se om hon uppskattar det.

Hur använder ni nan 3?

• Svar på tråden Någon av er som ger nan 3?
  • La Lola

Nan 3 ska väl enbart användas som måltiddryck o inte ersätta ett mål?

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Sarah84
    La Lola skrev 2010-03-04 14:34:57 följande:
    Nan 3 ska väl enbart användas som måltiddryck o inte ersätta ett mål?
    NAN3 måste vara rätt så "ny" eller? Då dottern va liten fanns den inte & hon blir snart 3 år..
    Ska man ge det istället för typ vatten & innan man får ge vanlig mjölk till maten?
  • La Lola
    Sarah84 skrev 2010-03-04 14:38:08 följande:
    NAN3 måste vara rätt så "ny" eller? Då dottern va liten fanns den inte & hon blir snart 3 år.. Ska man ge det istället för typ vatten & innan man får ge vanlig mjölk till maten?
    Jag har ingen aning om när det kom ut på marknaden....

Som jag har fattat det så, det är en måltidsdryck.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • lins

Jag har läst innehålsdeklarationen och jämfört Nan 2 med Nan 3. Det innehåller samma sak förutom att Nan 3 har lite högre halt av vissa vitaminer. Så jag tolkar det som att man kan fortsätta att ge Nan 3 på samma sätt som man ger Nan 2. Min dotter är 8 månader och får erstättning morgon och kväll, så jag undrar också lite om man ska gå över till 3:an snart. Hon tycker inte om välling och jag har inte så stor lust att ge henne det heller. 

• Liiii
    Drickfärdig NAN 3 BERIKAD MED JÄRN
    BRA FETTSYRASAMMANSÄTTNING
    OMEGA-3 DHA OCH OMEGA-6 AA/ARA
    MINDRE PROTEIN OCH SALT ÄN I KOMJÖLK

NAN 3 innehåller det som är nyttigt i vanlig mjölk och dessutom extra järn och vitaminer. Av NAN 3 känner ditt barn sig mätt och får energi att utforska omgivningen. För små barn är NAN 3 är ett bra alternativ till vanlig mjölk.

NAN 3 kan ges till spädbarn från 9 månader och bör ingå som en del av en varierad kost. NAN 3 är inte avsedd att användas som ersättning för bröstmjölk till spädbarn under 6 månader. Kontakta barnhälsovården för att få råd.

Observera att produktsammansättningen kan ändras - läs alltid ingrediensförteckningen på förpackningen innan du serverar maten.

Ingredienser:
    Vatten, skummjölk, laktos, vegetabilisk olja, maltodextrin, avsaltat vasslepulver, emulgeringsmedel (sojalecitin), fiskolja, mineralämnen (natrium, kalium, kalcium, järn, magnesium, zink, jod, koppar, mangan, selen), vitaminer (A, D, E, K, C, tiamin, niacin, B6, folacin, biotin, pantotensyra).

Tillagning:
    Skaka förpackningen. Servera, gärna i mugg, kall eller värmd i mikrougn ca ½ min. Smaka alltid på innehållet innan barnet matas.

Värm inte själva förpackningen i mikrougn. Rester av upphälld dryck får inte sparas eller återuppvärmas.

Förvaring och hållbarhet:
    Oöppnad i rumstemperatur, se ”Bäst före” datum på ovansidan. Öppnad i kylskåp högst 1 dygn.

www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/products/product_detail.htm&r=131&pci=2
    Lukas 070530, Linnea 090613
  • leias

Tack! Jag tror jag låter henne dricka nan3 till maten men även ge henne en flaska när hon vill. Tar hon en flaska äter hon ändå som vanligt utan blir mest som ett extra tillägg.

• Trynträ

På min BVC sköterska lät det som att Nan3 är Nestlés motsvaring till välling men jag vet inte om det är så.

• Liiii
    Trynträ skrev 2010-03-05 21:54:54 följande:
    På min BVC sköterska lät det som att Nan3 är Nestlés motsvaring till välling men jag vet inte om det är så.
    läs inlägg 5
  • Trynträ
    Liiii skrev 2010-03-06 06:33:00 följande:
    läs inlägg 5
    Fast kan man tolka det som ersättning istället för välling? Det känns ju mer som att det motsvarar vanlig komjölk så kanske hade bvc sköterskan fel då. Hon lät lite osäker.
  • Liiii
    Trynträ skrev 2010-03-06 08:24:05 följande:
    Fast kan man tolka det som ersättning istället för välling? Det känns ju mer som att det motsvarar vanlig komjölk så kanske hade bvc sköterskan fel då. Hon lät lite osäker.
    nan 3 är meningen att ges som måltidsdryck istället för vanlig mjölk.
Svar på tråden Någon av er som ger nan 3?