• Sophiebysophie

1 års kalas, tips o ider tack, ska göra egen glasstårta tips på dekorationer

Hej

Jag håller på att planera sonens 1 års kalas, har bestämt att göra egen glasstårta.
    Jag har sett en bild där man tar ett 2 l glasspaket och vänder upp o ner och sen dekorerar man med chokladwaffers (långa) runt sidorna och strössel uppepå. Funderar på det, kanske skulle man spritsa lite grädde uppe på också? Vad tror ni?

Det är till en pojke, någon som sett om det finns blått strössel?? O vart man kan köpa det i så fall.

Sen funderar jag på om man skulle gett varje barn en "godispåse" fast dom kan ju inte få godis i den åldern, men kanske en liten pixi bok eller liknande?  Några tips på vad man skulle kunna ha i påsen i så fall?? Det är 5 barn bjudna.

Till dom vuxna tänkte jag kanske göra fruktsallad eller tårta, men jag vet att det är många som tänker på vikten nu inför sommaren, så kanske skulle satsa på det nyttigare alternativet.

Jag får också åka till ikea för att köpa plast skålar som dom kan äta ur, kom på att jag har ju bara till sonen några och dom är alla olika.

Tacksam för tips och idér om hur era 1 års kalas va eller hur ni planerar!

• Svar på tråden 1 års kalas, tips o ider tack, ska göra egen glasstårta tips på dekorationer
  • La Lola

Här ska vi nog äta köttfärspaj o prinsesstårta.
    Något kalas för andra barn blir det inte nu. Hedda har ju inga kompisar ännu.

Så här blir det ett vanligt vuxenstuk på kalaset.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Sophiebysophie

Våra son har lite "kompisar" eller ja det är ju vi som umgås med föräldrarna som också har barn i samma ålder, så det är roligt.

Svar på tråden 1 års kalas, tips o ider tack, ska göra egen glasstårta tips på dekorationer