• KjellRoger

Heta linjen - erfarenheter?

Ni som är uppväxta på 80-talet minns säkert Heta Linjen. Man kunde ringa för normal samtalstaxa och snacka med folk från hela landet. Det fanns en Heta linje i varje stad vill jag minnas. Ofta var det tyvärr väldigt oseriösa människor som figurerade på linjen - flåsare, snuskhumrar och andra skumma typer. Heta Linjen stängdes pga ett mord som hade begåtts efter att två personer på HL hade avtalat tid & plats för att mötas och göra upp. Har ni några sköna minnen av HL? Nu har de tydligen öppnat upp igen och även om folk idag helst chattar och debatterar på nätet så finns det väl inget som går upp mot att höra rösten på den man diskuterar med?

• Svar på tråden Heta linjen - erfarenheter?
  • fendt87

haha, har inga erfarenheter, men puffar gärna så att andra kan skriva vad de varit med om!

• Zawadi

Ojoj.. vi busringde rätt ofta på "röda linjen" som vi kallade den.
    Minns särskilt en gång. Vi var 4-5 tjejkompisar som ringde. Tror vi var i 11-årsåldern, men vi sa att vi var 16-17 till den vi pratade med. Vi fick en kille på tråden (närmare 30?) som tyckte det var rätt kul och "raggade" lite på oss. Vi fnissade (icke ljudligt!) och tyckte det var jätteroligt och skickade runt luren mellan oss. Det var min tur sist. Problemet var att en tredje person kom in på min linje när jag pratade med killen, men killen hörde inte den tredje personen. Det var en man som lät mycket berusad som pratade med sin mamma (trodde han) om bull-/brödbak, hur han skulle göra. Jag försökte få han att försvinna/vara tyst, men han fattade ingenting och svamlade på. Samtidigt försökte jag förstå vad den "riktiga" killen pratade om. Han upprepade flera gånger "jag har 20 där nere" men jag fattade inte vad han menade Sen blev det för grötigt med alla röster så jag la på fast killen inte ville det. När jag berättade för mina kompisar vad han sagt var det såklart nån annan som förstod och vi blev nog lika röda som linjen

• MissSummer

Hahaha, jag ringde dit när jag var 12, någon frågade om jag hade könshår {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Heta linjen - erfarenheter?