• anna mamsing

ta hål i öronen

ska jag göra är det tänkt. men grejen är den att jag har haft hål i öronen för många år sen o det var jättejobbigt. det blev infekterat jättelätt å sen utvecklade jag nickelallergi.
    det här var kasnke fem år sen nånting och jag vill jättegärna ha hål igen. ska jag testa å ta hål igen..nån som haft erfarenhet av liknande?
    sen tycker jag alla säger olika, en del snurrar på sina läkeörhängen o tvättar rent varje kväll, en del säger att det just bildas infektioner när man rör öronen mycket.
    kasnke rent av nån som jobbar med öronhåltagning å sånt här som kan svara, vore ju jättebra:)

• Svar på tråden ta hål i öronen
  • Jii

Om du vet att du har nickelallergi är det kanske inte så bra att ta hål i öronen. Men jag vet inte, det kanske inte spelar nån roll.

• Dream Of You

Nuförtiden så ska piercare/håltagare inte ha något som innehåller nickel. De ska ha kirugiskt stål eller hm.. vad det nu hetet *glömsk* Så där är det ingen fara att du får nickel i öronen. Sen är det ju bara att vara noga att inte köpa örhängen som innehåller nickel.

Peta på hänget med fingrarna ska du ju undvika. I övrigt är det bara att följa håltagarens instruktioner. Var noga med rengöringen.

Lycka till!

• LisaS

Dream of you...det heter titan.

• Småtokig

Det finns många fina örhängen med titan att köpa ute i handeln.. så det ska nog inte vara något problem..

• Lovasraramamma

jag brukade snurra smycket bara då jag tvättade det.

• Dream Of You

LisaS - JA! Tack, haha

• anna mamsing

åh va bra..men silver kan man väl också använda, rent silver. jag var noga med att inte använda några nickelörhängen då men det var från ett halsband jag fick utslag så antagligen blev huden så mycket känsligare, pga ständiga infektioner i öronen.

• MissLilo

jag är själv nickelallergiker...fick ta ut dem en gång pga av detta. Men gjorde om det för 2 år sen.

Bu finns det ju special örhängen av tiatn, just aöför att inte orsaka alllergier. Jag som är känslig.....det funkade för mig. Men man ska tvätta händerna innan man pillar i "såret", och sen rengöra med vanligt vatten....och snurra säger de.

LÄäkte för mig efter 6 månader......men det var värt det!
    Men försej åkte jag ner till egyptn 3 månader med nytagna hål oxå. :DDD

• Johanna 87

TIPS TIPS: gör inte hål i öronen på en frisörsalong där dom tar med pistol för där sitter hudflagnorna kvar och man får med bakterier från den som har gjort innan i ens eget hål, gå istället till en ricktig piercare, det är lite dyrare men 100 gånger renare!

• lycra

jag har nickelallergi.. fick hål i öronen när jag var liten. kanske 15 årsedan & jag tog det igen för några år sen & har inga problem som helst! Men är noga med att aldrig köpa örhängden från t.ex. h&m eller glitter m.m. eftersom jag då omedelbart får ont i öronen utan jag köper endast äkta öronhängen från affärer som guldfynd & smycka

• SweetStuff

Som utbildad bodypiercer måste jag säga att min erfarenhet när det gäller håltagning hos tex hårfrisörer eller parfymerier är under all kritik!!
    Man får noll skötselråd och dessutom slarvar dem med hygienen!
    Dessutom skjuter dem hål på högst olämpliga ställen bortsett från öron snibbar...

Mitt råd är att du tar dig till en bodypiercer och får dina hål stuckna istället!
    Det kostar en slant extra men det är väl värt pengarna.
    Dem vet vad dem sysslar med och du får grundliga skötselråd.
    I stället för små "pluppar" får du dessutom ringar som underlättar vid läkning.. inget som sitter och trycker på baksidan av örat!

Ringarna består i regel av titan (så gott som nickelfritt), men man kan även be om att få plast insatt om piercaren har det materialet hemma, allt för att du ska slippa problem med din allergi.

I regel är problemen störst under tiden det läker, när väl dem små såren är läkta kan du testa dig fram med olika material.
    Pilla dock ALDRIG såvida du inte ska tvätta och då är det en förutsättning att dina händer är ordentligt rena...

Lycka till :)

• cazzi

TRIBE i göteborg är bäst både på "vanliga" hål och piercing av lite mer avancerad typ. Titan ska det vara ja, och dessutim är det snyggt! kram

Svar på tråden ta hål i öronen