• drummet

slemproppen släpper är i vecka 34+

är nu i v.34+ och slemproppen släpper lite varje dag sen ca 1 vecka tillbaka.
    det är som en geleaktig klump som kommer nån gång per dag eller mer, men vissa dagar ingenting.

i lördags var jag uppe på förlossningen för andra gången med värkar som fick stoppas och var då öppen 1cm och livmodertappen var mjuk dock 2cm kvar.
    jag vet att jag kan gå öppen i flera veckor till men nu när slemmisen släpper till och från så undrar jag om nån vet om den kan återbildas när man börjat öppna sig eller bör vi börja tänka på vad som ska ner i väskan? min bm tror inte att jag kommer gå till v37, men jag har inte träffat henne sen slemmisen började släppa så nu vänder jag mig till er kunniga här på familjeliv istället! tacksam för svar!

• Svar på tråden slemproppen släpper är i vecka 34+
  • mammageno

Har för mig att den kan släppa och återbildas, men hör med din bm!

• Förväntansfull0406

fast troligt INTE när du redan börjat öppna dig. Du bör redan nu kontakta det sjukhus där du ska föda, så de kanske kan skriva in dig i datorn eller så, kanske be dig komma upp i morgon för en koll? din förl har troligtvis startat på riktigt så ja, packa väskan tycker jag

Julia 040827 Albin 060320 Bebis Bf 100729
  • Saarraa

Min slempropp började släppa i vecka 34.. och jag började öppna mig, jag var öppen 2 cm och tappen var förkortad (tror den var 2 cm om jag minns rätt). Sonen föddes i vecka 37+6 efter igångsättning pgr av vattenavgång två dygn tidigare :)

• Förväntansfull0406
    Saarraa skrev 2010-03-04 18:21:21 följande:
    Min slempropp började släppa i vecka 34.. och jag började öppna mig, jag var öppen 2 cm och tappen var förkortad (tror den var 2 cm om jag minns rätt). Sonen föddes i vecka 37+6 efter igångsättning pgr av vattenavgång två dygn tidigare :)
    där ser man, att det kan dröja så pass iaf. det vore det bästa för ts och bebis ju
    Julia 040827 Albin 060320 Bebis Bf 100729
  • Saarraa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-03-04 18:25:02 följande:
    där ser man, att det kan dröja så pass iaf. det vore det bästa för ts och bebis ju
    Ja verkligen.. I alla fall två-tre veckor till :)
  • drummet

Okej får börja packa väskan ikväll i förebyggande syfte!
    Tack för svaren!

Svar på tråden slemproppen släpper är i vecka 34+