• myskatt

Lunch på Busborgen i Västerås?

Dottern och jag skall besöka Busborgen imorgon. Hade tänkt vara där mellan 10-13 och sen åka till Ikea för att luncha. Nu är ju Ikea stängt så vi lär äta på Busborgen.

Har inte varit där på ett år tror jag, då åt tjejen pannkaka och jag någon form av macka. Nu är macka ingen höjdare för mig som  lunch och microvärmda köttbullar, kokkorv och pannkaka låter inte lockande heller.

Kan de tänkas ha en sallad av något slag?

Var man man annans äta utan att behöva ta bilen runt hela stan och det inte är pizza/hamburgare? Vi äter nästan uteslutande på Ikea eller på restaurangen vid Jula på Erikslund när vi är i Västerås.

Tacksam för tips!

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Svar på tråden Lunch på Busborgen i Västerås?
  • Thegran

har bara varit där en gång, men kikade på menyn en snabbis och det fanns pajer, lasagne och andra lättare rätter iaf.

• RiNan

Oj! Skumt att man har så dåligt minne. Jag är ju där lite nu och då. Har aldrig ätit någon annan lunch än pannkaka med barnen eftersom vi oftast ätit innan vi åker dit i alla fall och tar pannkaka som ett mellanmål men jag har för mig att de har paj och så också. Sen vad gäller andra restaruanger så är ju busborgen enligt mig rätt nära centrum så jag skulle knalla inåt och gå in på en av alla restauranger som stan har att erbjuda. Ett riktigt kanon tips är Jensens böfhus som ligger mittemot skrapan i samma hus som sf (rätt upp från stationen). De har hur goda luncher som helt, varje dag till 16 och man får tex god kyckligfilé med sås och tillbehör för ynka 49kr.

• myskatt
    Heleri skrev 2010-03-04 20:00:03 följande:
    Igår onsdag var IKEA Västerås stängt, men idag står det inget på hemsidan så då får man väl anta att de har öppnat igen?
    Är jag blind eller?
    www.ikea.com/se/sv/store/vasteras
    Thegran skrev 2010-03-04 19:57:47 följande:
    har bara varit där en gång, men kikade på menyn en snabbis och det fanns pajer, lasagne och andra lättare rätter iaf.
    Lasange lät helt ok!
    RiNan skrev 2010-03-04 20:02:01 följande:
    Oj! Skumt att man har så dåligt minne. Jag är ju där lite nu och då. Har aldrig ätit någon annan lunch än pannkaka med barnen eftersom vi oftast ätit innan vi åker dit i alla fall och tar pannkaka som ett mellanmål men jag har för mig att de har paj och så också. Sen vad gäller andra restaruanger så är ju busborgen enligt mig rätt nära centrum så jag skulle knalla inåt och gå in på en av alla restauranger som stan har att erbjuda. Ett riktigt kanon tips är Jensens böfhus som ligger mittemot skrapan i samma hus som sf (rätt upp från stationen). De har hur goda luncher som helt, varje dag till 16 och man får tex god kyckligfilé med sås och tillbehör för ynka 49kr.
    Jag är så feg . Hittar inte alls, behöver GPS för att hitta till Busborgen och där har jag vart fem gånger . Ska se om dottern känner för en prommis.
  • RiNan
    myskatt skrev 2010-03-04 20:09:35 följande:
    Jag är så feg . Hittar inte alls, behöver GPS för att hitta till Busborgen och där har jag vart fem gånger . Ska se om dottern känner för en prommis.
    Oh det som är så pass nära och så gott så gott. Sen har de glassbar till dessert med mjukglass, strösse, toppingar etc för 29kr för ett barn. Riktigt mysigt är det. Men hittar du till stationen så hittar du dit Stationen är på cityringen vilket avfarten till busborgen också är. Precis mittemot stationen finns trafikljus (på cityringen) och då svänger man bara in mot stan. Sen åker man 100-200m och där finns en parkering och ett p-hus. Från parkeringen ser man Jensens böfhus. Det är i samma byggnad som en sf biograf och mittemot en skyskrapa som har en McD på botten. Det är så enkelt så enkelt. Så om du vågar dig ut på ett äventyr så rekommenderar jag detta starkt
    Det är inte alls svårt att hitta.
  • myskatt
    RiNan skrev 2010-03-04 21:27:47 följande:
    Oh det som är så pass nära och så gott så gott. Sen har de glassbar till dessert med mjukglass, strösse, toppingar etc för 29kr för ett barn. Riktigt mysigt är det. Men hittar du till stationen så hittar du dit Stationen är på cityringen vilket avfarten till busborgen också är. Precis mittemot stationen finns trafikljus (på cityringen) och då svänger man bara in mot stan. Sen åker man 100-200m och där finns en parkering och ett p-hus. Från parkeringen ser man Jensens böfhus. Det är i samma byggnad som en sf biograf och mittemot en skyskrapa som har en McD på botten. Det är så enkelt så enkelt. Så om du vågar dig ut på ett äventyr så rekommenderar jag detta starkt Det är inte alls svårt att hitta.
    Låter bra! Mannen har pekat på kartan åt mig . Tror vi lämnar bilen och går.
    Heleri skrev 2010-03-04 20:55:28 följande:
    Nej, det är JAG som är blind, sorry! Igår när jag var in och kikade stod det på ett annat ställe, röd botten med vit färg så det var vad jag tittade efter idag. Ber om ursäkt.
    Inga problem. Synd bara att de är stängt, vill ju shopa också .
Svar på tråden Lunch på Busborgen i Västerås?