• ozapoza

Heltäckande haklapp?

Har börjat ge min son mat och gröt. Herregud, vilket slabberi..ofta måste vi byta kläder på honom efter måltiden. Tycker inte haklapparna som finns är tillräckligt stora. Vet någon om det finns haklappar som är mer som en cape, typ som man har hos frisören?

• Svar på tråden Heltäckande haklapp?
  • MissLillan

det finns på typ baby affärer eller ica. man trär på det och knäpper på ryggen det blir som en tröja.

• Havsluft

Ikea har heltäckande som man knäpper med kardborre, säljs i tvåpack och har varit oumbärliga för oss!

• Idacha

IKEA har en haklapp som man trär in armarna i och knäpper bakom nacken. Täcker över knät. Vi har använt dem på lilltjejen sedan sex månaders ålder. Nu är hon två år och de funkar fortfarande ;)

• Linam370

IKEA har.
    Som en långärmad tröja med kardborre i ryggen!

• cicci85

använde oxå dem från ikea

• nystan1

Åhléns har som förkläden med långa ärmar, som trär på framifrån och knyter eller knäpper bak i nacken.
    Tösen har ett med Tummen på, kostade 99 spänn tror jag, men vet att det finns andra också.

Men jag har gett upp det där med haklapp, är vi hemma sitter hon i bara blöjan, och så får man tvätta av hela ungen när hon ätit klart istället =P

• MissLillan

Föresten kan jag säga att jag matar min dotter när hon sitter i mitt knä. Hennes ena hand får vara på min rygg (kniper fast den under armhålan på mig) och den andra håller jag i med min vänster hand så att hon inte kan kladda.

• Jazzmamman
    MissLillan skrev 2010-03-04 20:49:11 följande:
    Föresten kan jag säga att jag matar min dotter när hon sitter i mitt knä. Hennes ena hand får vara på min rygg (kniper fast den under armhålan på mig) och den andra håller jag i med min vänster hand så att hon inte kan kladda.
    Men allvarligt .. vad gör det om hon kladdar? Skulle du vilja bli matad med fjättrade händer?
  • MissLillan
    MissLillan skrev 2010-03-04 20:49:11 följande:
    Det gör inte så mycket alls bara att jag får i henne lite mer om hon inte har händerna i munnen hela tiden och när jag håller henne så så har hon huvudet lite mer upprätt och blir mer nyfiken på vad som kommer på skeden.
Svar på tråden Heltäckande haklapp?