• Anonym (Mamma)

Vad kan detta va? Vad är fel?

Hej!

Det är så att jag kommer i vissa perioder då jag inte ens tål att min sambo tar på mig, och de perioderna håller i sig ett bra tag.
    Förut tänkte jag inte så mycket på det, men nu har jag tröttnat på såna perioder och vill inte ha det så mer. Både han och jag mår dåligt av det.
    Det är inte det att jag inte vill, jag vill men kroppen säger ifrån. Jag har varit stressad sen vi fick våran dotter för 1,5 år sen och har funderat på om det kan va det, men vad gör man åt det då?

Såhär vill jag inte ha det mer, just nu har vi inget sexliv och det är riktigt jobbigt.

• Svar på tråden Vad kan detta va? Vad är fel?
  • Tommy parterapeuten

Hej

Stress kan verkligen ställa till det med både kropp och själ. Börja med att försöka att sänka stressen. Det du också kan tänka på är om du kan göra lite mer för egen del som du njuter av. Det kan göra att du också kan börja njuta av beröring och sex. Det som kan vara mer komplicerat är om du i din historia har varit med om saker kring sex som har varit negativa. Då kan det aktualiseras i samband med sex. Oavsett, se till att ta hand om dig själv och du och din sambo ska verkligen arbeta för att er relatin ska kännas trygg.
    Tommy
  • Anonym (Mamma)
    Tommy parterapeuten skrev 2010-03-07 18:31:42 följande:
    Hej Stress kan verkligen ställa till det med både kropp och själ. Börja med att försöka att sänka stressen. Det du också kan tänka på är om du kan göra lite mer för egen del som du njuter av. Det kan göra att du också kan börja njuta av beröring och sex. Det som kan vara mer komplicerat är om du i din historia har varit med om saker kring sex som har varit negativa. Då kan det aktualiseras i samband med sex. Oavsett, se till att ta hand om dig själv och du och din sambo ska verkligen arbeta för att er relatin ska kännas trygg. Tommy
    Jag har försökt att stressa mindre, men jag vet inte riktigt om jag stressar mindre eller inte.. låter kanske dumt. Har gjort det i 1,5 år och vet inte riktigt hur jag kommer ifrån det.
Svar på tråden Vad kan detta va? Vad är fel?