• Mördarsnigeln

Vad är det där för fula nappar..??

..som man ser att ungarna får på "Förlossningskliniken" eller "Specialfall: Riskförlossningar" ?

Stor, rund och knubbig med ett hål i mitten som en jäkla donut.
    Fyller detta någon funktion eller ser napparna bara ut sådär i Amerikat?

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Svar på tråden Vad är det där för fula nappar..??
  • Mithra

Haha, dom är så fula. WubbaNub heter dom. Vet inte alls om dom finns i Sverige över huvud taget, men det sitter fast ett gosedjur/snuttedjur i nappen.. varför det är ett stort hål som en donut förstår jag inte riktigt.

Länkar med sådana nappar.

www.happystore.se/index.php%3Bitem:7002&lang=sv

images.google.se/images&hl=sv&tbs=isch%3A1&sa=1&q=wubbanub&btnG=S%C3%B6k&aq=f&oq=&start=0

• Mithra
    Mithra skrev 2010-03-04 22:07:02 följande:
    Haha, dom är så fula. WubbaNub heter dom. Vet inte alls om dom finns i Sverige över huvud taget, men det sitter fast ett gosedjur/snuttedjur i nappen.. varför det är ett stort hål som en donut förstår jag inte riktigt. Länkar med sådana nappar. www.happystore.se/index.php?page=product:show%3Bitem:7002⟨=sv images.google.se/images?um=1&hl=sv&tbs=isch%3...
    Såg att första länken inte fungerade som den skulle. Men går du in på google-länken så finns där massa bilder och även hemsidor om du klickar på några av bilderna.
  • Mördarsnigeln

Hahahah tack!!

• Mithra

Läste nu ordentligt på www.happystore.se och dom finns att köpa för 189kr i Sverige. Så här är deras beskrivning;

Nu är den här - WubbaNub!
    Denna mycket omtyckta 2-i-1 produkt har gjort succé med över 700 000 sålda ex.

Nappen är gjord av medicinskt silicon som är latexfritt. Många sjukhus i USA använder dessa nappar, b.la för prematurbarn, nappen och nallen gör barnen lugna och harmoniska.

Med WubbaNub slipper föräldrar många sömnlösa nätter då barnet lätt kan greppa tag i nallen och själv föra nappen till munnen.

Nappen är också en mycket uppskattad och trevlig doppresent.

WubbaNub finns i flera olika färger och i olika djurteman. Den passar barn 0-6 mån.

Nappen har två hål på ovansidan av nappens kant, detta gör att det kommer in luft mellan nappen och barnet och sugstunden blir bekvämare.

Nappen är helgjuten vilket gör att den är lätt att tvätta ren och det fastnar ingen smuts i några kanter. WubbaNub blir snabbt ditt barns bästa vän!

• Mördarsnigeln

Phahah "lugna och harmoniska" är inte de associationer jag får när man ser de små rara barnen med det där åbäket mitt i ansiktet. Men för all del..

Vad kul att någon svarade! Det där har jag funderat på hur länge som helst

• Mithra

Haha, jag tycker väl som du så..

Ja jag var ju tvungen att se vad du menade och när jag såg din beskrivning så skrattade jag till lite och kollade på google.

• Bedan

Hahahahaha, när du sa doughnut kom jag att tänka på de extremt fula napparna som fanns i slutet av 80-talet/början av 90-talet. De såg ut som en hockeypuck i pastell! Tjock och rund med rundade kanter. Min lillebror hade sån napp för han hade en viss tendens att sätta underläppen runt kanten på nappen och säga "gujegujegujeguje" medan dreglet rann. Med hockeypucknappen klarade han nästan inte av att göra det {#lang_emotions_laughing}
    Jag hittar tyvärr ingen bild på en sån napp.

• namera

Bedan: Haha, dem minns jag! Min stackars syster återfinns på x antal bilder i familjealbumet med de där åbäken i munnen. Hade inte sett WubbaNub (vilket namn...) förr, men det ser ju inte klokt ut.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Salt Groda

Sådana nappar (utan gosedjur) heter Soothie och det är vanligt att man får dem på BB i USA. De är mjukare än andra nappar och hålet i mitten är till för att man ska kunna sätta fingret där och hjälpa barnet att suga på nappen för de barn som har svårt för att ta napp. Det var den enda sortens napp som min son kunde suga på, men han var inte så intresserad och blev aldrig ett nappbarn ändå.. Det ser rätt kul ut när de snuttar på nappen, för man ser lilla munnen som en liten fiskmun där i mitten.

• Mördarsnigeln
    Bedan skrev 2010-03-05 00:25:12 följande:
    Hahahahaha, när du sa doughnut kom jag att tänka på de extremt fula napparna som fanns i slutet av 80-talet/början av 90-talet. De såg ut som en hockeypuck i pastell! Tjock och rund med rundade kanter. Min lillebror hade sån napp för han hade en viss tendens att sätta underläppen runt kanten på nappen och säga "gujegujegujeguje" medan dreglet rann. Med hockeypucknappen klarade han nästan inte av att göra det Jag hittar tyvärr ingen bild på en sån napp.
    Hohoho sån napp hade mina småsyskon oxå!! xD
    Jag minns alldeles särskilt en pastell/pistagegrön ^^ Den hade brorsan jämt, sen fanns visst en ljusblå oxå om jag inte missminner mig..
  • Bedan
    Mördarsnigeln skrev 2010-03-05 12:26:02 följande:
    Hohoho sån napp hade mina småsyskon oxå!! xD Jag minns alldeles särskilt en pastell/pistagegrön ^^ Den hade brorsan jämt, sen fanns visst en ljusblå oxå om jag inte missminner mig..
    Min lillebror hade en ljusblå {#lang_emotions_laughing}
  • Mördarsnigeln
    Salt Groda skrev 2010-03-05 06:37:00 följande:
    Sådana nappar (utan gosedjur) heter Soothie och det är vanligt att man får dem på BB i USA. De är mjukare än andra nappar och hålet i mitten är till för att man ska kunna sätta fingret där och hjälpa barnet att suga på nappen för de barn som har svårt för att ta napp. Det var den enda sortens napp som min son kunde suga på, men han var inte så intresserad och blev aldrig ett nappbarn ändå.. Det ser rätt kul ut när de snuttar på nappen, för man ser lilla munnen som en liten fiskmun där i mitten.
    Aha! Se där
    Hah, idag såg jag en på tv igen ^^
Svar på tråden Vad är det där för fula nappar..??