• mercedespappan

    snälla hjälp !!

    Tja ..
    tänkte jag skulle byta motor i min Mercedes 124a
    de sitter en 250 diesel i nu och jag tänkte byta över till en 230e (bensinare) måste jag byta växellåda åxå då ??


    3barnsfar
  • Svar på tråden snälla hjälp !!
  • samuelsu

    Oj, det låter som om du måste byta en hel del då. Och (reg-)besikta den. Kanske inte värt det..?

  • mercedespappan
    samuelsu skrev 2010-03-05 12:20:42 följande:
    Oj, det låter som om du måste byta en hel del då. Och (reg-)besikta den. Kanske inte värt det..?
    när jag köpte bilen för någon månad sen så hade dom precis bytt till diesel så den är fortfarande reggad som bensinare och tänkte jag skulle byta tillbaka till bensin så jag slipper massa krångel ja får även tillbaka gamla bensin motore men undra då bara om jag måste byta växellåda lr om man kan ha gammla kvar ?? :P
  • RoL

    Har du kolalt vilken växellåda du har ? Är det den från bensianren som sitter kvar eller är det en från en diesel ?

    Jag kollade som hastigast på lagabasen.se och det verkar vara olika växellådor på olika motoralternativ. Om det sen är olika lådor för att det är diesel/bensin eller om det är motorvolymen som skiljer vet jag inte.

    Om du hittar nummret på växellådan kan du säkert se vad lådan suttit tillsammans med för motor.

Svar på tråden snälla hjälp !!