Magsjuka fortfarande?
Jag skrev för några dagar sedan att min snart 6-åriga son hade kräkts. Och undrade om det var så att 6-årssprutan kunde ge den biverkningen. Han kräkte 3 ggr under 4 timmar.
Han mådde aldrig illa, inget ont i magen, ingen feber och ingen diarre.
Under hela tiden drack han bra, massor av saft, och åt sitt godis osv. (det var på kvällen)
Det enda han inte ville ha var maten ca 10-15 min innan han kräktes första gången.
Dagen därpå var han helt ok och busade på som förr och åt bra och bajsade normalt osv.
5 dygn efter att han senast kräktes så gick han på toa på kvällen, han sa att bajset var hårt att komma ut . 5 min senare behövde han bajsa igen och då ropade han på mig att komma och då hade han väldigt lös avföring, mer som vattenlös. I övrigt under dagen hade han bajsat bra (inget annat löst än de på kvällen) samt ätit och druckit normalt.
Igår, (dagen efter den lösa avföringen) åt han som vanligt, bajsade normalt, inget hårt utan "normal" (men gult om nu färgen har betydelse) igår kväll sa han dock att han hade ont i magen (innan han bajsade de ovan, som var normalt men gult) och hade lite lätt feber 38,3, eller om de berodde på att de var kväll då man väl kan ha lite högre temp, för han kändes inte direkt varm eller så utan jag tempade han för att jag tempade hans lillasyster som kändes varm och då ville han också tempas i örat.
Han somnade gott igår kväll och magondat var borta. När han vaknade imorse behövde han gå och bajsa (gör han varje morgon då han vaknar) och då var det alldeles vattentunt igen.
Så min fråga är, är han magsjuk ÄN? trots att det gick 5 dygn mellan sista kräkning och den första (av två) vattenlösbajsen?
Och är det inte konstigt då att han varit normal i magen de här dagarna som varit mellan kräkning och vattenavföringen?
Och vi som friskförklarade honom efter 72 h...
Jag vet att ingen kan säga med säkerhet men tänkte bara om någon varit med om nåt liknande?