• hemlig02

Foto på cv:t eller personliga brevet?

Håller på och söker jobb för fullt och tänkte lägga till ett foto på mig själv. Ska jag ha det på cv:t eller det personliga brevet?

• Svar på tråden Foto på cv:t eller personliga brevet?
  • rosyposy

Jag tycker att du ska ha det på det personliga brevet...

• Hallonröd

Jo då...lägg till en på det personliga brevet. Du blir lättare ihågkommen och arbetsgivaren/rekryteraren kan få en lite bättre uppfattning av dig med bild och text tillsammans {#lang_emotions_wink}

// Bad sound kills good music...
  • gammeltacka

Inte alls om det inte efterfrågas.

• hemlig02

Tack för att ni svarade! Jag tycker själv oxå att fotot skulle vara på det personliga brevet, men kände mig lite osäker och ville ha fler åsikter

• MickeN1973
    gammeltacka skrev 2010-03-05 09:53:16 följande:
    Inte alls om det inte efterfrågas.
    Faktum kvarstår.

Frågar företaget efter foto, då är de patetiska.

skickar en arbetssökande foto då är denna patetisk
  • Hallonröd
    MickeN1973 skrev 2010-03-05 09:55:55 följande:
    Faktum kvarstår.Frågar företaget efter foto, då är de patetiska.skickar en arbetssökande foto då är denna patetisk
    Varför då?
    // Bad sound kills good music...
  • MickeN1973
    Hallonröd skrev 2010-03-05 09:58:12 följande:
    Varför då?
    Det handlar om vilka signaler man sänder,  begär ett företag foto, då betyder det att man lägger stor vikt vid utseendet.
  • sstv
    MickeN1973 skrev 2010-03-05 09:55:55 följande:
    Faktum kvarstår. Frågar företaget efter foto, då är de patetiska. skickar en arbetssökande foto då är denna patetisk
    Om man tycker foton på CV är patetiskt är man patetiskt {#lang_emotions_tongue_out}.

Det handlar om att marknadsföra sig själv till en arbetsgivare. Det är nog väldigt få arbetsgivare som sitter och sållar personer baserat på foton. Men det ger ett mer personligt intryck att se en bild på personen, och om du sedan kommer på en intervju så känner rekryteraren igen dig.

Om man skulle marknadsföra en DVD-spelare skulle man självklart inkludera  en bild på den i utskicken. Inte för att det för de flesta människor spelar någon roll hur DVD-spelaren ser ut (de flesta är ändå väldigt lika) men det tilltalar mottagaren.
Svar på tråden Foto på cv:t eller personliga brevet?