• fallingstar

Hur känns det när barnet fixerar sig?

I över 24h har jag nu haft ont allra läääängst ner i magen, känns som träningsvärk blandat med nån sträckning, ibland går det inte att röra sig, gör ont om man lägger vikt på fötterna.. Tänkte, de kankse är bebisen som fixerar sig och då borde det ju kännas en del?
    Har oxå böjt mig ner lite extra dom här senaste dagarna kanske..kanske är det som orsakade smärtorna men...så ont ska man väl inte få av att böja sig ner lite...
    I vilken vecka brukar bebisar fixera sig? Jag är i v.34.

• Svar på tråden Hur känns det när barnet fixerar sig?
  • fetsnygg

Då kan den ha fixerat sig.. eller vara påväg alla fall..

Jag kan inte påminna mig att jag kände något särskilt när det hände, men det kanske är olika.

• ma tez

Hej Hej!
    Min Bula fixerade sig för två veckor sen. Nu är jag i v.37 går in i v.38 på söndag.
    Bulan vred sig ner och det gjorde hemskt ont i nedre delen av magen. Fråga barnmorskan om hon kan känna om barnet fixerat sig, det gör dom genom att känna hur långt ner huvudet ligger.
    På förlossningen tala dom om för mig att dom gärna vill veta om barnet är fixerat eller inte när man kommer in.
    När barnet fixerat sig känner iallfall jag det som att det är som man blir tyngre neråt, nästan som man går med en kokosnöt mellan benen eller nått...

Lycka till!

• AnnaFreja

För mig ilade det mycket i bäckenet denna grav. Förra gången kändes jag inget.

• LindaB78

Är gravid med barn nr 2.  i vecka 36 så bestämde sig min bebis denna gång att borra ned sig. Den var superaktiv hela dagen. Jag var helt öm i hela magen på kvällen. och efter det så känner jag att jag har ett huvud mellan benen. Dvs det är ett tryck nedåt när jag går och står och det gör ont om i blygbenet om jag går lite längre sträckor. Den är inte helt fixerad ännu, lite ruckbar. Men den det är en stor skillnad från nör den var rölig.

• Zephir

Jag fick mensvärk några dagar och misstänkte att fixeringen var på gång eftersom vår bm berättade att bebisen var ruckbart fixerad nån vecka tidigare. Magen började sjunka ner och bebisen rör sig på ett annat sätt. Fick reda på att bebisen var helt fixerad när jag var i v. 35+5. Den var ruckbart fixerad två veckor tidigare, dvs  i v. 33+5 och vände sig i v. 28.

• fallingstar

Okey! Hon har legat med huvudet neråt i ett bra tag, flera veckor..ska fråga BM på nästa besök om hon fixerat sig, vilket jag tror hon har..det gör inte ont längre, skönt att det är över och det känns som att den sjunkit ner lite..Tack för svar =)

• MiniMaria

För min del märkte jag verkligen när bebis fixerade sej.. jag kissade som vanligt med just den gången så när jag reste mej igen kände jag verkligen hur magen och bebisen bara sjönk o dagen efter hos BM så fick jag det bekräftat.. men under den dagen o dagarna efter så ilade det mycket i blygdbenet och jag har känt av mycket mer värk längst ner i magen..

Detta hände vecka 36+5 och nu e jag i 37+5

• glockenbach

Jag kände ingenting men har märkt att hon legat i samma ställning ett par veckor. Idag kände barnmorskan efter inuti och försökte "putta upp henne", men hon gick inte att rubba.

• miiamariia

När min son fixerade sig så kändes det i blygdbenet, och vissta känner inte alls.

• LillaFlingan

för mig så kändes det helt sjukt med 1a barnet..
    jag låg på soffan mitt i natten och kollade på tv.. min man var på jobbet och jag brukade vara vaken tills han kom hem.. ;)
    iaf.. så började det göra så fruktansvärt ONT! jag har för mig att jag började skrika eller om jag fick panik.. tänkte iaf "shit nu ska jag FÖDA!!!"..
    man riktigt kände hur han borrade sig ner i bäckenet och det gjorde asont!!!
    smärtan släppte efter ca 20min iaf.. :)

var på bm kontroll några dagar senare och jodå då var han fixerad!:)
    det var i v36+ tror jag..

är i v31+ nu och inte kännt något dylikt iaf.. men har enormt mycket tyngdkänsla neråt och det känns som nån kört upp en melon i muffen på mig HAHA..

• fallingstar

Synd att jag har en hel vecka kvar till BM mötet, vill ju veta nu om de va fixeringen jag kände. Har mycket lättare för att andas nu så..nog har det sjunkit alltid.

• LisaKristina

jag hade molande värk i nedre delen av magen, om mensvärk typ.

• fallingstar

Okey men molvärk har man ju hela tiden för att livmodern växer...de behöver ju inte va att den fixerar sig...

• aaaaa11

Känner massa i blygbenet, hur känns det för er ni som känner igen?

Svar på tråden Hur känns det när barnet fixerar sig?