• TiLo

fel proportioner på mitt barn????

det måste vara nått fel på mitt barn... hon är nu 56 lång och väger 4330 g. en del 56 kläder är för små men några bodys kan hon ha på längden. men då är de 5-6 cm för korta i ärmarna. 62 byxor är nästan för korta de med, en del byxor är för korta. men på vidden är alla 62 kläder för stora. strumpor är lika svårt. hon har långa, smala fötter. så de strumpor som passar i längden blir aldeles för stora på vidden och sitter inte kvar.
    i går satte jag på henne en 68 tröja och den var lagom lång i ärmarna, men så klart väldigt vid.
    om det var ett enstaka plagg som var så här skulle jag skylla på plagget men nu är det enstaka plagg som passar.

nån mer som har fel proportion på sitt barn??

• Svar på tråden fel proportioner på mitt barn????
  • fetsnygg

Det är väl inte barnet som det är fel proportioner på.. det är kläderna.. människor ser olika ut vet du väl. Jag brukar ha 36-38 i kläder men allt i de storlekarna är inte klädsamt

Så.. hon växer nog i både armar, ben och annat.. hon kanske helt enkelt har långa ben och kort överkropp.. inget fel i det.

• ImseVimsig

:)

Mina killar var tvärtom som bebisar. Långa ryggar och korta armar/ben. Vi hade alltid en storlek större på body/overall mm än på byxor.

Du kommer lära dig vilka klädmärken som passar för din tös.

/I

• Maja21

Alla är vi olika, och ingen är perfekt.

Min tös är väldigt rund och en del kläder sitter för tajt pga av det så därför får jag gå upp i storlek men då blir det för långa ärmar. {#lang_emotions_wink}

• TiLo

ja hon är väl en fisförnäm dam det här för de kläder som passar bäst är po.p kläder. hm o lindex som har lite mer rimliga priser sitter inte alls bra.
    får väl hoppas hon tjockar på sig lite snart så hon fyller ut 68 kläderna. {#lang_emotions_laughing}

försökte kolla vad mina andra barn vägt och mätt i samma ålder men hittade inte det nu. har iaf inte upplevt att kläderna inte passat, de har följt ålders anvisningarna så när som på att byxor har de kunnat ha längre.

• andoria

köp second hand!! Det går att hitta hur mycket fint som helst som har annan passform än dagens och det brukar finnas p o p till jätte billiga priser :) Barnmarknad är det absolut bästa stället att leta!!

Svar på tråden fel proportioner på mitt barn????