• echobananas

Fodrat regnställ - bra eller onödigt?

Funderar på att köpa ett fodrat regnställ till sonen nu till vårslasket. Alternativet är ju fleeceställ under vanligt regnställ, men hittar inga fleecebyxor någonstans (!)

Man behöver ju ändå vanligt regnställ som kan användas den varmare tiden på året.... Vad tycker ni som provat fodrade regnställ? Är de bra eller onödiga?

• Svar på tråden Fodrat regnställ - bra eller onödigt?
  • Lajkie

Jag har både och, men gud det fodrade regnstället är nog det bästa bästa bästa jag köpt i barnklädesväg nånsin!! Hon använde det hela hösten på dagis då det var för varmt med overall och för kallt med vanliga regnställ. REKOMMENDERAS!! :D

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • echobananas

vad har du köpt för märke?? Funderar på didriksson boardman

• Disela

Jag tycker fodrat är toppen! Köpte på Lindex åt min dotter föra året. Fleecekläder köpte jag på Stadium i vintras. Byxorna kostade 99 och tröjan med dragkedja 149, av märket Everest.

• Dr Mupp

Har aldrig haft och har aldrig saknat. En sak att tänka på är att ett fodrat regnställ tar längre tid att torka än att ha fleecekläder + regnkläder.

• flingansnö

Fodrade fleeceställ är det bästa man kan sätta på barnen när slasket börjar! Vi hade en overall från Ellos förra året, och iår har vi fått ett tvådelat ställ stadium everest tror jag att det är, Det är lite varmare än overallen som han hade förra året, men å andra sidan dubbelt så dyrt. Tror det kostade 600kr. Didrikssons är annars jättebra, de har skitbra byxor som går upp över bröstet ordentligt.

• lövet

Dagis älskar dom och kräver att vi har sådana till barnen. Själv hatar jag dom och barnen behöver aldrig ha dom på hemma.
    Dagis tycker att dom är praktiska och jag tycker att dom är opraktiska.
    + man behöver inte ta på flera lager
    - det går inte att reglera värmen och dom andas inte. Barnen blir dyngsvett direkt det blir lite varmare och dom springer
    - dom är klumpiga & har dålig passform - jag tycker att barnen har svårt att röra sig
    - Dom går sönder hur snabbt som helst.

Jag skulle aldirg köpt om inte dagis tvingade oss.

• Alcarinque

Vi har haft sånna där fodrade överdragsbyxor med gallon på (alltså inte de tyspiska gallonbyxorna med hängslen på) och jacka varje år, från Lindex. Huuur bra som hellst Speciellt i mellanperioderna då det är för varmt med overall men för kallt att bara ha tunn jacka. Dessutom är det ofta väldigt geggigt här på våren/hösten.
    Sen har vi ju vanliga regnkläder också.

♥ Alva 060307 ♥ BF 100802 ♥
  • Sefyria

Vi har haft fodrat regnställ till sonen från Gekås, och den var jättetoppen.
    När lillasyster började på dagis i höstas letade jag som en blådåre i butikerna efter ett likadant fodrat regnställ men det fanns inte i hennes storlek, 86/92. Då körde jag varianten vanliga regnkläder och ett fleeceställ under, och hon var lika torr som storebror.

♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • kutiom

Vi har bägge delar, fodrat och ickefodrat och båda används. Vi har Didrikson men tycker lite att dom är så stora i storlekarna så hon använde mest en annan billigare men minst lika bra variant (kommer dock inte ihåg vilket märke). Jag tycker dom är bra att ha och vid "rätt" väder så används dom ofta...

• Dr Mupp
    lövet skrev 2010-03-05 09:32:47 följande:
    Dagis älskar dom och kräver att vi har sådana till barnen. Själv hatar jag dom och barnen behöver aldrig ha dom på hemma. Dagis tycker att dom är praktiska och jag tycker att dom är opraktiska. + man behöver inte ta på flera lager - det går inte att reglera värmen och dom andas inte. Barnen blir dyngsvett direkt det blir lite varmare och dom springer - dom är klumpiga & har dålig passform - jag tycker att barnen har svårt att röra sig - Dom går sönder hur snabbt som helst. Jag skulle aldirg köpt om inte dagis tvingade oss.
    Skulle vårt dagis tvinga oss att köap nån speciell typ av kläder skulle jag ge dem barnen storlekar och sen kunde de gå köpa dem själva.
Svar på tråden Fodrat regnställ - bra eller onödigt?