• PiaLottan

bröstvårtskräm bra??

Hej!
    jag undrar om det är någon här som använder bröstvårtskräm pga ömmande och såriga bröstvårtor? Måste man tvätta bort det innan man ammar igen eller innehåller de naturliga ämnen som är ok för min bebis??

• Svar på tråden bröstvårtskräm bra??
  • linduspindus

Jag tycker den var jätte bra främst för att smörja mina torra brösvårtor. Det hjälper mycket att hålla dem normalfuktiga.. o den är helt okej att använda för bäbisen och du behöver inte ta bort den!
    köp den är billig

• Maribor

Jag tycker det funkar, jag har iofs mest bara ömma bröstvårtor men jag tycker minimundus.com egna e bra!

• lindixen

För mej funkade det bara att jag tog bröstmjölk och smorde brösten med. Gör det både innan du ammar och efter att du ammat.
    Då slipper du ju oroa dej för att bebisen ska få i sej nått som den inte borde.

kram

• KRAM

Jag hade såriga bröstvårtor och salvan hjälpte inte ett dugg (köpt på apoteket). Hade istället fusktutten ett tag tills det hade läkt. Nu har jag inga problem alls med amningen.

• Maribor

Den jag har smörjer man först vårtorna med mjölk sen med lanolinkrämen. Det ska hålla kvar fuktigheten från den vårdande mjölken. Och ja, bebisen kan tutta utan att man tar bortkrämen.

• Lycklig Mamma2005

Prova Locobase Repair från Apoteket den har funkat jätte bra för mig när jag hade såriga bröstvårtor..

• Sasson

Bepanthen från apoteket är bra tycker jag. Jag smörjde både med den och med bröstmjölk.

Svar på tråden bröstvårtskräm bra??