• seriefigur

Ni som har/har haft foglossning, när börjar det?

Hej hej,

Som rubriken lyder undrar jag när foglossning brukar bli ett problem.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ni som har/har haft foglossning, när börjar det?
  • Magnoliah

Graviditet nr 1: vecka 20
    Graviditet nr 2: vecka 8

för egen del

• Kajsa08

Jag började känna av det i v 13 ungefär, nu är jag i v 35 och sjukskriven på heltid sen v 20!

• Loreena

I v 17...
    Hur vanligt är det att man blir sjukskriven för det?
    Jag hoppas på att mina elever ska klara att gå fram till katedern när de behöver hjälp framöver så att jag slipper gå omkring så mkt.. Det gör svinont ibland när jag ska luta mig framåt. Kunde inte sätta på hunden halsbandet en gång här om kvällen.

• LillaVild

Mitt kom runt vecka 16-17, första barnet. Jobbar inte, tror jag skulle blivit sjukskriven annars, nu i vecka 30 är det för jävligt rent ut sagt :P

• Kristina30p
    Loreena skrev 2010-03-05 14:05:33 följande:
    I v 17...Hur vanligt är det att man blir sjukskriven för det? Jag hoppas på att mina elever ska klara att gå fram till katedern när de behöver hjälp framöver så att jag slipper gå omkring så mkt.. Det gör svinont ibland när jag ska luta mig framåt. Kunde inte sätta på hunden halsbandet en gång här om kvällen.
    För mig ordnade försäkringskassan taxi som skjutsade mig till och från skolan (är också lärare). Mina elever var förstående i alla fall. Det blir dock lite problem med säkerhet, lyft och annat. Jag gick med kryckor och tror jag blev sjukskriven efter några månader.
  • ladyshady

Graviditet nummer 1 vecka 20.
    Graviditet nummer 2 vecka 16.
    gravidiitet nummer tre vecka ?.

• Mickes puma

grav 1: v 22
    grav 2: v 9 (2 år mellan 1 & 2)
    grav 3: v 15 (9 år mellan 2 & 3)
    nuv grav 4: v 4 (13 mån mellan 3 & 4)

Har varit sjukskriven samtliga gånger för detta, först på halvtid, sedan heltid. Kommer troligtvis vara sjukskriven den här gången också då jag började känna av foglossningen innan jag testat positivt på grav-testet...

• Ulrika70

Jag väntar första barnet och började känna i vecka 9. Nu är jag i vecka 22 och tänker kontakta en sjukgymnast för att få behandling. Inte kul vissa dagar ...

Svar på tråden Ni som har/har haft foglossning, när börjar det?