• DeZemBer

Hål på knäna?

Hej!

Har ett litet problem med min bonus, och det är att hans byxor går sönder på knäna på en gång! Han har sina jeans 1-2 veckor, sen är det hål på knäna, även nu när han har täckbyxor på sig ute (men det är inte hål i täckbyxorna?!?)

Hur gör ni andra som har barn som verkar krypa runt fortfarande...?

Köper ni nya byxor varje vecka?

Har tänkt att laga dom, men vet inte hur man gör dte på ett snyggt sätt?
    Några tips? :)

• Svar på tråden Hål på knäna?
  • viseversa

Jag skulle laga dom. Har ingen lust att köpa nya byxor hela tiden. Han får helt enkelt finna sig i att ha lagade byxor. Eller kanske försöka vara lite mer rädd om sina kläder.

• Laura03

Min son är 9 år och han får också hål på knäna efter 1-2 veckor och då är det oftast på jeans. Mycket tröttsamt! Jag köper dock inga nya till honom  och idag finns det ett mode med hål i jeans så han får gå sån. Köper 4 nya jeans varje år två på hösten och två på våren sedan får han alltid kläder vid jul och födelsedagen. Har nu köpt joggingbyxor/mysbyxor och de har inte gått sönder. Antingen är det väldigt dålig kvalitet på jeans idag vilket jag tror på eller så kryper alla pojkar i åldern 6-12 på knäna fortfarande som jag inte tror är orsaken. Man tvättar och gör jeanstyget så mjukt som möjligt för att de ska vara behagliga att ha på sig och då blir de inte lika slitstarka som de var för. Jag hatade jeans när jag var barn på glada 80 talet men då var de stenhårda och man kunde inte röra sig.
    Ja detta gör dig väl inte så vidare klok och inte mig heller för den delen!

• Dr Mupp

Fler med barn som har vassa knän.

jag slänger byxorna än så länge, men det beror på att vi ärv massor med byxor så går det hål på dem så finns det fler.

Här är de äldts grabben som sliter byxor i knäna, maken gör det också.

• Maggiepuh
    DeZemBer skrev 2010-03-05 10:11:03 följande:
    Hej!Har ett litet problem med min bonus, och det är att hans byxor går sönder på knäna på en gång! Han har sina jeans 1-2 veckor, sen är det hål på knäna, även nu när han har täckbyxor på sig ute (men det är inte hål i täckbyxorna?!?)Hur gör ni andra som har barn som verkar krypa runt fortfarande...?Köper ni nya byxor varje vecka?Har tänkt att laga dom, men vet inte hur man gör dte på ett snyggt sätt?Några tips? :)
    I sybehör affärer finns det olika märken ex bilar, fotbollar, blommor mm man stryker på hålet.
  • augustisten
    Maggiepuh skrev 2010-03-05 10:53:50 följande:
    I sybehör affärer finns det olika märken ex bilar, fotbollar, blommor mm man stryker på hålet.
    Jag köpte sånna lappar med motiv från "Cars" och "Hello Kitty" på HM. De var bra.

Annars kan man ju slakta ett par trasiga jeans och laga de andra med lappar från det paret. Det brukar bli snyggt också om man sicksackar fast en jeanslapp med tråd i en avvikande färg.
  • katrina

Min dotter 6 år har samma problem! fast hon använder bara tights! Och jag har tänkt att det kommer bli sååå mycket bättre när hon börjar/om hon börjar använda jeans:)  hihi! fast det känns som att jeans ändå är lättare att laga. Har lagat ett par tights med lapp på insodan och sicksacksöm. Det blir inte särskilt snyggt - men hon kan ända ha tightsen ett tag till!!

• ninmid

Min son som är 8 får också alltid hål på knäna! Så länge hålen är små gör jag inget åt saken. Har märkt att POP är dom jeansen som håller bäst. När hålen blir jättestora använder vi bara jeansen som reserv, lagar inte. Han vill hellre ha hål på knäna än lappade jeans ; )

• JWM

det ända mina knänötare inte kan ha hål på är meandi:s canvasbrallor så dessa kör vi

dyra men dom håller och det är huvudsaken!

Svar på tråden Hål på knäna?