• Anonym (ont)

    xylocain, någon som testat?

    Hej!

    I tre år har jag haft ont vid samlag. Nu har knappt jag och min sambo sex längre. Senaste året kanske vi har haft sex 5 gånger, och då är det alltid värsta projektet och det gör alltid förbannat ont på mig.
    Jag har varit på ungdomsmottagningen ett flertal gånger och en läkare som jobbat mycket med just smärta vid samlag har undersökt mig, utan att hitta någonting. Så vad har det funnits att göra? Ingenting, tyvärr.

    Jag har ju såklart tyckt att det varit förjävligt att inte kunna ge min sambo sex, även fast vi gör annat. Detta är dock något som jag mer och mer har börjat acceptera, vilket han också har gjort. Det går inte, och vi får försöka vänta ut smärtan och hoppas den kommmer gå över så småningom.

    Nu till ett till problem...vi vill väldigt gärna ha barn nu, så jag var på ungdomsmottagningen igen häromdagen och förklarade det. Han gav mig då ett recept på Xylocain och sa att jag skulle smörja slidingången med den innan vi har samlag. Vi testade detta i förrgår, och visst det bedövade vid ingången, men inte I slidan, och det är mest där jag har ont. Vi testade även igår, men då gjorde det ondare än dagen innan och jag testade att smörja INUTI mig också, och då gick det betydligt bättre. Men då kom jag att tänka på att det kanske inte alls är bra? För då hade han väl antagligen sagt att jag kan smörja inuti med, eller? Hur har ni som testat detta gjort?

    Jag blev så besviken igår, vi kämpade så, och jag blir irriterad och ledsen medans vi försöker. Det känns inte alls kul, och så vill jag ju inte att vi gör barn. Jag vill ju att det ska vara skönt...och kul. Förstår ni? Jag är så less på det här. Jag var verkligen jätteintresserad av sex förut, men jag känner verkligen aldrig någon lust längre. Inte ens när han är där och pillar så känner jag av någon kåthet, även fast jag vet att det är skönt egentligen. Det är som att min kropp inte vill, för att den vet att snart kommer smärta. Jag vill ju så innerligt att det ska funka det här...vill inte att min sambo ska leva ett liv med mig utan sex. Jag vill ju ge honom det och jag vet att jag också vill ha det...EGENTLIGEN.

    Fy bubblan vad det känns jobbigt nu.

  • Svar på tråden xylocain, någon som testat?
  • Birgitta2

    Xylocain är för UTVÄRTES bruk!!!! Inte inne i slemhinnorna.

  • Anonym (ont)

    Tack för ditt svar, då vet jag. Det var tyvärr det jag misstänkte. Det kan inte ha hänt något med tanke på att jag använde det inuti igår?

  • Birgitta2
    Anonym (ont) skrev 2010-03-05 11:03:06 följande:
    Tack för ditt svar, då vet jag. Det var tyvärr det jag misstänkte. Det kan inte ha hänt något med tanke på att jag använde det inuti igår?
    Svårt att säga - men det är ju ett bedövningsmedel. Du får slå upp i fass.se och se vad det innehåller. Kan inte tro att det är direkt farligt, men vore jag du skulle jag INTE göra om det. Slemhinnorna är känsliga.
  • Anonym (ont)

    Men inte använda vid sex? Det var ju därför jag fick salvan. Bara att han sa att jag skulle smörja ingången, men så smörjde jag även inuti när det inte hjälpte så bra. Men nu vet jag ju bättre angående det och tänker inte använda det inuti mig igen. Men att smörja ingången tänker jag fortsätta med. Eller vadå, nu blev jag ju förvirrad?

    Jajo, läkaren jag har varit hos anser att jag har lite av en vestibulitsmärta, men han menar att det inte riktigt är det. Jag vet inte....är så less på detta bara...men tack för länken! :)

  • Anonym

    Har läst här inne om folk med samma problem som du som har blivit gravida utan samlag. När killen kommit har de tagit satsen och sprutat in den i slidan med en liten spruta (en sån som man använder för att ge barn flytande medicin). Kan det vara ett alternativ?

  • Lillafrökenfräken
    Anonym (ont) skrev 2010-03-05 11:20:23 följande:
    Men inte använda vid sex? Det var ju därför jag fick salvan. Bara att han sa att jag skulle smörja ingången, men så smörjde jag även inuti när det inte hjälpte så bra. Men nu vet jag ju bättre angående det och tänker inte använda det inuti mig igen. Men att smörja ingången tänker jag fortsätta med. Eller vadå, nu blev jag ju förvirrad?Jajo, läkaren jag har varit hos anser att jag har lite av en vestibulitsmärta, men han menar att det inte riktigt är det. Jag vet inte....är så less på detta bara...men tack för länken! :)
    Problemet är ju att xylocain är lokalbedövande och då riskerar man ju att göra mer skada iom att man inte känner om/hur ont man har. Tycker det är helt galet att du fått det på recept för att använda vid sex.

    Problemet med vestibulit är ju (som med så mycket annat) att det är så olika från person till person. Och dessutom då en kvinnosjukdom och därmed inte "intressant" känns det som.

    Har ni testat att ha sex utan penetration, bara kel och smek? Att du slipper hela den här penetrationsstressen som ju gör att du inte kan njuta av det övriga och därmed inte bli redo på riktigt.
  • Anonym (ont)
    Anonym skrev 2010-03-05 11:20:52 följande:
    Har läst här inne om folk med samma problem som du som har blivit gravida utan samlag. När killen kommit har de tagit satsen och sprutat in den i slidan med en liten spruta (en sån som man använder för att ge barn flytande medicin). Kan det vara ett alternativ?
    Jaa, kanske det. Fast samtidigt så vill vi ju att det här ska lösas, vi vill ju kunna ha sex med varandra.
    Lillafrökenfräken skrev 2010-03-05 11:24:40 följande:
    Problemet är ju att xylocain är lokalbedövande och då riskerar man ju att göra mer skada iom att man inte känner om/hur ont man har. Tycker det är helt galet att du fått det på recept för att använda vid sex.Problemet med vestibulit är ju (som med så mycket annat) att det är så olika från person till person. Och dessutom då en kvinnosjukdom och därmed inte "intressant" känns det som.Har ni testat att ha sex utan penetration, bara kel och smek? Att du slipper hela den här penetrationsstressen som ju gör att du inte kan njuta av det övriga och därmed inte bli redo på riktigt.

    Vad jag förstod så gav han mig det här, för att han tror att jag enbart har ont för att jag spänner mig. För att jag är beredd på att det ska göra ont, och egentligen inte har det. Så då trodde han att det här var en bra idé för att mina muskler ska lära sig att jag inte har ont egentligen, och så när vi slutar med det så ska min kropp ha förstått det.
    Men jag måste ändå säga att jag inte riktigt tror på det här, för jag vet ju att jag har ont. Jag spänner mig givetvis, men det gör jag ju enbart pga att det GÖR ont. Måste ju startat någonstans.


    Jo, vi har testat utan penetration, men numera är jag inte ens sugen på någonting, så det brukar bara vara killen som får något, för att jag inte vill. Men kanske ska försöka med detta igen, så jag lär mig att bli mer avslappnad.

    Förövrigt så är jag inne och kikar på sidan du länkade till, och jag tycker mitt problem överensstämmer exakt med vestibulit. Känner igen mig i allting, men läkaren tror ju inte att det är problemet. Hmm...

  • Anonym (ont)
    mirrebusan skrev 2010-03-05 11:31:53 följande:
    har de kollat om du har vestubulit?
    Jag visste inte om att han kollat det förut, men när han läser upp det han skrivit om mig så står det att jag har ett område som smärtar som skulle kunna vara vestibulit, men att han inte tror det....typ något sådant. Jag vet inte riktigt. Vi har ju inte direkt pratat om vestibulit iallafall, och jag har varit där många gånger.
Svar på tråden xylocain, någon som testat?