• 3barnsmamma

Svartsjuk mormor

Känns som att hur jag än gör så blir min mamma besviken eller sur.
    Min mamma och min brors nya fru har kommit ordentligt på kant med varann. Däremellan står jag, som varken vill vara osams med min brors familj eller med mamma.

I dag hade jag två biljetter över till barnteater i Stockholm, pratade lite med mamma och frågade om hon visste om min brorsas barn var hos honom i helgen (barnen bor varannan vecka). Hon visste inte men sa att hon och brorsans barn kunde följa med. Pratade lite senare med min bror som jag såg blev ledsen när jag sa att mamma och hans pojke kunde kanske hänga på till Stockholm, det naturliga vore ju att hans nya fru och barn följde med. Frågade därför om det var så att de två ville med, och det ville de gärna. Ringde sen upp mor min, som då började gråta och anklagade mig för att alltid komma i andra hand och att brorsans nya fru bara förstör allt!!

Jag blir så himla ledsen, försöker vara alla till lags... men det blir bara fel!

• Svar på tråden Svartsjuk mormor
  • Birgitta2

Jag hade nog prioriterat mamma. Jag förstår att hon blev ledsen. Kanske överdrev hon lite grand, men jag vet inte hur din mamma fungerar. Det handlar inte bara om att vara till lags, utan lojalitet. Du frågade mamma först, och sen prioriterade du svägerskan. Tro katten mamma blev ledsen av att bli bortvald.

• Vasen

Det som blev lite fel här var väl dels att du först "lovade" mormor att hon skulle få komma och sen trodde hon kanske att det var nya frun och inte den egna sonen som ville att nya frun skulle gå istället? Hade kanske varit bättre om du pratat direkt med din bror istället?

Jag kan förstås ha missuppfattat situationen helt.

• 3barnsmamma

Ja, det var dumt att prata med mamma först, jag vet... men jag frågade bara henne i förbifarten om hon visste var barnen var i helgen...

Svar på tråden Svartsjuk mormor