• lottizm

Huvudvärk efter förlossningen?

Födde i söndags och har haft hemsk huvudvärk sen dess, kan inte sitta eller stå längre stunder. Enligt läkarna beror det på ryggbedövningen men de sa aldrig hur länge det kan sitta i. Någon som varit med om liknande, hur länge hade ni ont i huvudet?

• Svar på tråden Huvudvärk efter förlossningen?
  • luckyme83

spinalhuvudvärk..om det är väldigt illa kan de göra en så kallad blood patch..du kan googla på de...

• Setimba

Hej, jag råkade ut för det med första barnet oxå. Det ända somhjälpte o det var Bm som rådde mig till det, det var att dricka mängder med coca-cola o kaffe då koffeinet hjälper till att läka kroppen. HUvudvärken höll sig borta med det ett tag. Värk tabletter hjälpte inte så mycket. Jag gick med det i 4 veckor ungefär Hade så ont att jag såg dubbelt ibland o jätte suddigt. Kan även funka med koffein tab från apoteket, jag hann aldrig prova då jag kom på att de fanns förs när allt var över. Själklart så ska man väl ta det mest naturliga först......

Hoppas det släpper fortare för dig! Inte alls kul men huvudvärk!

• lottizm

tack för tipset om koffein, ska prova det. det känns lite bättre idag så jag hoppas det går åt rätt håll. tycker snarare att det blir värre med värktabletter så nu ska jag inte ta mer.

Svar på tråden Huvudvärk efter förlossningen?