• SunnyBunny

Vad ska jag göra med bambupinnarna från IKEA?

Jag har säkert 10 stycken bambupinnar från IKEA! En del har jag haft i flera år. Ska man fortsätta ha dem i vatten trots att rötterna är enorma? Vad ska jag göra med dem?

• Svar på tråden Vad ska jag göra med bambupinnarna från IKEA?
  • versan

Plantera dom så klart.
    Om du vill ha en krukväxt av dom.
    Vill du inte ha det så!
    Så "borde" man kunna kapa dom & då börjar dom ju om från början.

• SunnyBunny

Jaha..haha..så det är så man ska göra;) Ja då får de flytta över till en kruka då;) Trodde det va vattenväxter;)

• lilla sandra
    SunnyBunny skrev 2010-03-05 17:42:34 följande:
    Jaha..haha..så det är så man ska göra;) Ja då får de flytta över till en kruka då;) Trodde det va vattenväxter;)
    Jag provade att plantera bara för att jag tyckte att rötterna luktade illa (var gravid) o vilken full-pott det blev när de växte till sig i blev så fina.
    Dock så verlevde de inte i senaste flytten när en kartong ramlade över dem. Finns de kvar på IKEA?
  • SunnyBunny
    lilla sandra skrev 2010-03-05 17:46:28 följande:
    Jag provade att plantera bara för att jag tyckte att rötterna luktade illa (var gravid) o vilken full-pott det blev när de växte till sig i blev så fina. Dock så verlevde de inte i senaste flytten när en kartong ramlade över dem. Finns de kvar på IKEA?
    Va kul och höra:) Inte att de lukta illa utan att de växte och blev fina HA! Är så rädd att de ska dö då jag haft några av dem så länge:/ Ja..de finns kvar:) Köpte 2 för några veckor sen och de var bara lite annorlunda i färgen än mina tidigare:)
  • lilla sandra
    SunnyBunny skrev 2010-03-05 17:57:50 följande:
    Va kul och höra:) Inte att de lukta illa utan att de växte och blev fina HA! Är så rädd att de ska dö då jag haft några av dem så länge:/ Ja..de finns kvar:) Köpte 2 för några veckor sen och de var bara lite annorlunda i färgen än mina tidigare:)
    Då får jag kolla en sväng extra nästa gång.
Svar på tråden Vad ska jag göra med bambupinnarna från IKEA?