• Kaktusen

Var köper jag en bra plattång?

Tja, som rubriken lyder

Nyligen klippt mig i en frisyr som blir snyggast om man plattar den. Jag har aldrig ägt en plattång och vill ha tips på en bra sort. Jag har tjockt hår så det måste vara en där håret inte bara glider ut. En rejäl sak.

Tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Var köper jag en bra plattång?
  • Läängtar

Gama tycker jag är bäst.
    Min köpte jag på Teknikmagasinet, den är billigast där.

• Läängtar

Oj, nu kom inte hela länken med.. Men den fanns på den sidan för 480:-

• dotty

jag har jättetjockt och grovt hår. har testat en del dyrare plattänger och visst är de bra. men en av de bästa (plattar bäst och snabbast) är en skitbillig tång från claes olsson. kostar 149kr, heter typ celine/coline eller något sånt tror jag. jag byter ut den ca varannat år.

om du aldrig plattat tidigare kan det ju vara skönt att inte lägga allt för stor summa på första tången? utifall att du tycker det är för jobbigt att platta i längden.

• Bedelia

Jag har tjock, långt, frizzigt, krulligt "morgonfrilla på gränsen till afrohår" och den enda och bästa plattången är GHD! Det finns ingen bättre! Lite dyr, ligger runt 3000 kr om jag ej minns fel men det är det bästa köp jag gjort. Finns hos frisörer.

Kan nog ärligt säga att den är det enda icke-levande ting jag hade kastat mig in och räddat vid en brand hemma.

• Mizz Turko

GA.MA med keramiska plattor ska du köpa för skonsammast sätt.

Kolla på Tradera, där säljs det en massa för lite billigare peng. Annars säljer frisörerna och på vissa Åhlens kan du även hitta dessa.

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Joico

Jag har alltid haft Remington från Onoff, funkar skitbra! Jag har också tjockt hår. Har testat med breda plattor också, men det är bara klumpigt. Remingston har perfekt bredd

• Soul

Ett tips är att prata med din frisör. Jag har tjockt, frissigt hår som kräver plattång om jag inte ska se ut som en pudel. Min frisör beställde en tång till riktigt bra pris åt mig, samma som hon använder. Det är en GA.MA med som en liten kam på ena sidan som gör att håret stannar kvar.

• Kaktusen

Tack så mycket för svaren!

• Hanna36

Köp hos din frisör! Gama och ghd är bra märken! {#lang_emotions_smile}

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Var köper jag en bra plattång?