Omföderskor - hur länge hade ni eftervärkar??
Min bebis är en vecka gammal och eftervärkarna är hemska!!! När ger dom med sig??
Min bebis är en vecka gammal och eftervärkarna är hemska!!! När ger dom med sig??
Jag hade bara de två första dagarna..och bara när jag ammade
(TENS hjälpte jättebra)
ps. jag har två barn, det kanske blir värre ju fler man får?
mina gav sig efter 1 vecka med nr 2 och nästan 2 veckor med nr 3
OK hoppas mina går över snart då! Det är 2:a barnet... Ångrar att jag redan lämnat tillbaka min TENS-apparat men man fick bara behålla den en vecka efter förlossningen.
jag åt diklofenak och panodil för efter värkarna
Ett par dagar bara....men jag håller med dig....de var INTE roliga. Hade inga efter första barnet så var inte riktigt beredd på dem.
Är Diklofenak receptbelagt? Får man äta dom när man ammar? Alvedon hjälper hyggligt men man får ju inte ta fler än 4 doser/dygn och så länge verkar dom inte tycker jag...
Hade inte heller så här med 1:a barnet... AJ!
Vet inte om det är skillnad efter KS/vaginal förlossning, men andra barnet via KS hade jag bara tre dagars eftervärkar men de var rätt extrema, hade ordentlig smärtlindring i form av diverse tabletter men kände ändå eftervärkarna.
Hade också hemska dagarna efter andra förlossningen. BM sa att de kunde hålla på upp till ett par veckor men det slapp jag iaf. Tror jag fick voltaren och alvedon på BB.
Fick diklofenak och alvedon i två dygn på bb, slutade ta värktabletter när vi kom hem för då var det mer som bara mensvärk. Var också ganska oförberedd att det gjorde så ont, hade inga eftervärkar med första barnet. Men de säger ju att det bli värre när man är omföderska.
Hade inte mycket med första barnet. Med andra gjorde det ont i 2-3 dygn och kändes i en vecka. Jag tog panodil och ipren och det hjälpte bra.
Gjorde sjukt ont i 3-4 dagar och sedan blev det långsamt bättre, men dom kändes iaf upp till 10 dagar efter förlossningen.
ja jag har haft tur, har inte haft några eftervärkar efter någon av mina 4 förlossningar, har tagit en ipren en gång någon timmer efter förlossning men inget mera....
dag 6 hade jag den - förhoppningsvis sista - den var djävulsk.
fick med mig diklofenak från bb annars vete sjutton hur det skulle gått hade hemska med första barnet och nu var det ren terror....
Jag hade hemska eftervärkar i 3-4 dagar som kom och gick lite när som helst, sedan blev det lite mer hanterligt och bara i samband med amning. Slutade helt efter någon vecka. Jag körde på Panodil, det funkade bra.
Jag tror peppar peppar att mina börjat ge med sig, kommer någon enstaka någon gång. Men dom håller i sig en bra stund och gör ordentligt ont... Blä, vill bara vara som vanligt nu efter graviditeten men det är man INTE :-/
Usch ja de är hemska Och värre blir det för varje barn. Jag hade lite nån dag med första, en vecka ca med andra och faaan det var ju som förlossningsvärkar....Roligt att man vet vad som väntar
Diklofenak med panodil/alvedon 3 ggr per dygn är helt ok när man ammar och då 50 mg diklofenak(receptbelagt) Finns 25 mg receptfritt på apoteket. (max 150 mg per dygn alltså)
Tack för tipset om smärtstillande!