• Wilmis07

Sgi-tjänstledighet utan lön.

Min sambo skulle behöva ta tjänstledigt utan lön ca 4 timmar varje månad från sitt jobb pga att han måste lämna på förskolan vissa dagar och dom öppnar inte förrän vid 6.30. Hur funkar det med hans sgi?

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Svar på tråden Sgi-tjänstledighet utan lön.
  • pigglet

Gissar att den sänks, men det blir ju VÄLDIGT lite. Vill han ändå behålla den på 100% så tar han 1/8 dag varje vecka.

• Wilmis07
    pigglet skrev 2010-03-05 19:58:40 följande:
    Gissar att den sänks, men det blir ju VÄLDIGT lite. Vill han ändå behålla den på 100% så tar han 1/8 dag varje vecka.
    Ja det är så jag tror oxå,men man vet ju aldrig med fk
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • CeeJay

Tjänstledighet utan lön/ersättning är ju rent logiskt så att lönen blir mindre och därmed SGIn. Han kan naturligtvis begära FP motsvarande tid så behåller han SGI på heltid.

ALL tjänstledighet påverkar inkomsten och även SGIn. Sen finns det olika sätt att skydda SGIn när det gäller vissa anledningar till tjänstledigheten tex föräldraledighet och att man tar ut FP, studier där man får studiebidrag via CSN osv.

• TheMother

En liten fråga. Är ni säkra på att förskolan inte måste erbjuda öppettider mellan 6 och 18 om behovet finns?
    Så är det iaf i kommunen där jag bor.

Mamma till Anton 080920
  • Wilmis07
    TheMother skrev 2010-03-05 20:24:47 följande:
    En liten fråga. Är ni säkra på att förskolan inte måste erbjuda öppettider mellan 6 och 18 om behovet finns?Så är det iaf i kommunen där jag bor.
    Ja det är vi och det hade ändå inte räckt för han börjar kl 6,tyvärr.
Svar på tråden Sgi-tjänstledighet utan lön.