• Wirre

Trevåningssäng

Hej.
    Har precis flyttat ihop mina 3 barn i samma rum och kände att det gå men är lite trångt. Nu funderar jag på om man ska skaffa sig en trevåningssäng till barnen.
    Är det någon som vet vart man kan få tag på en (begagnad gå mer än bra det med) som inte kostar skjortan??

• Svar på tråden Trevåningssäng
  • OMWF

Har letat men hittar ingenting, ni kanske kan bygga en/få en byggd?

You're a wanker number nine!
  • supersötasilversara

Har sett bilder på någon sådan, men hör dig för hos olika snickare eller sätt ut en annons i tidningen för att hitta en duktig privatperson. Det finns säkert någon som kan göra en för kanske 3000kr? Eller om du gör själv av andra sängar?

Men i alla fall, det måste ju finnas!

• Kodia

Jag såg i din info att barnen är 2, 2 & 4 år, och då känns det lite högt med trevåningssäng. Får inte tvillingarna plats att ligga skavfötters i nederslafen på en vanlig våningssång?

Annars tror jag att en platsbyggd säng blir bäst. Om du gör det själv kan man ju tex. köpa ribbitten på Ikea. Jag antar att du har ont om plats, och då kan man ju göra sängen i tex. måtten 75 x 170, anpassa höjden på underslafen efter någon förvaringslåda, osv.

• vivianne

Ett alternativ kan ju vara en familjesäng, dvs en våningssäng med bredare nederslaf (sån som finns i varenda fjällstuga känns det som). Då kan småttingarna ligga i dubbelsängen där nere och det större barnet där uppe.

• Koloraturell

Åh, jag blir så frustrerad för jag har sett en annons med trevåningssängar och sängar som står i vinkel mot varandra, fast ändå är våningssängar.... Det var i en Vi Föräldrar men jag minns inte vad firman hette :( 

• Runa

Har sovit i trevåningssäng i sovsal en period och det var vingligt. Och väldigt högt. Annars har jag nog bara sett platsbyggt, de flesta har ju inte så högt i tak. Gör man det i vinkel kan ju bendelen gå omlott. Föreställ er en våningssäng och en säng med höga ben som går i kors i fotändan så att sängen med höga ben blir som en mittenslaf i nittio graders vinkel.

• norgesessan

Vi har tre sängplatsar på pojkarnas rum, en våningssäng och en rammadrass med ben. Det funkerar ok (dom är bara dom två där nu, lillan har sin spjälsäng hos oss, den ena sängen i våningssängen används som leksaksuppbevaring).

Hade man byggt en säng som föreslagits över så hade det funkat lite bättre, eftersom extrasängen hade kunnat stå under fönstret, våningssängen kan ju inte stå där. Men nu har vi rammadrassen, så då behåller vi det så.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Runa

Hittade faktiskt en trevånings på möbelmagasinet.se. Jag vet inget om dem men uppenbarligen finns 3-våningssängar! Helt staplad dvs ej i vinkel och lägre än de helstaplade för vuxna som jag sovit i. Borde betyda stabilare tycker man...

Svar på tråden Trevåningssäng