• Anonym (vill så gärna)

Vart hittar man? :(

Jag är en ung bi-tjej... har varit med tjejer tillsammans med föredetta pojkvänner... men jag vet inte hur jag ska göra nu när jag är singel och vill testa och dejta en tjej... Jag tycker det är såå svårt!

Har ni några tips?

(Bor på landet och har barn så klubbar o dyl är inte av intresse

• Svar på tråden Vart hittar man? :(
  • Anonym

Hej tjejen!

qx.se finns ett community för hbtq-personer :) Jätte många av mina vänner har träffats där :)
    själv raggar jag på vanliga krogen ändå, heterotjejer tror bara att man är trevlig men bi-tjejer märker det ;)
  • snarf

Jag träffade min nya tjej på qx, trodde ärligt inte att de skulle gå eftersom många slutar skriva och andra ignorerar en.. Men jag har har faktiskt haft två lyckade dejter med tjejer från qx :)
    Den ena kände jag ingen kemi med och den andra är jag idag tillsammans med, rätt nytt men vi får se vart de leder ;)
    Tycker absolut att du ska in och kika där, och våga ta kontakt med andra tjejer. Lycka till

• FamiljenLycklig
    Anonym (vill så gärna) skrev 2010-03-06 07:10:15 följande:
    Jag är en ung bi-tjej... har varit med tjejer tillsammans med föredetta pojkvänner... men jag vet inte hur jag ska göra nu när jag är singel och vill testa och dejta en tjej... Jag tycker det är såå svårt! Har ni några tips?(Bor på landet och har barn så klubbar o dyl är inte av intresse
    Det är inge svårt väl? Hiihii... jag är oxå en Bi tjej på 26 år.

Klubbar är inget bra altenativ... faktiskt. Har du ingen bekant som är bi?

Vilket län bor du i?
  • Anonym (vill så gärna)
    FamiljenLycklig skrev 2010-03-07 16:06:28 följande:
    Det är inge svårt väl? Hiihii... jag är oxå en Bi tjej på 26 år. Klubbar är inget bra altenativ... faktiskt. Har du ingen bekant som är bi?Vilket län bor du i?
    Nej jag har inga bekanta som jag vet om, ingen vet om mig faktiskt! Jag bor i Kalmar Län..

hehe jag finner inga ord...
  • Dinkanesh

Kan trösta dig med att du inte är ensam i Kalmar län iaf.

Vet inte heller hur man gör, men det borde fungera på samma vis som med killar, ut och ragga på krogen, eller in på qx som flera tipsar om.

• FamiljenLycklig
    Anonym (vill så gärna) skrev 2010-03-09 07:24:33 följande:
    Nej jag har inga bekanta som jag vet om, ingen vet om mig faktiskt! Jag bor i Kalmar Län.. hehe jag finner inga ord...
    Finner inga Ord?

Varför? {#lang_emotions_tongue_out}
  • Love family

Ja, det är svårt att hitta....Har varit singel i över 2 år men den tiden har varit bra. Vill inte ge mig in i något nytt på en gång. Men nu känner jag mig mogen för att träffa en tjej igen :) Blev så pass besviken på mitt ex som var otrogen med min bästa vän, jag miste min familj och min bästa vän på en gång.

• Anonym (R)
    Anonym (vill så gärna) skrev 2010-03-09 07:24:33 följande:
    Nej jag har inga bekanta som jag vet om, ingen vet om mig faktiskt! Jag bor i Kalmar Län.. hehe jag finner inga ord...
    Bor också i Kalmar län så du är iallafall inte ensam gay här =)
  • linda10
    Love family skrev 2010-03-09 13:51:54 följande:
    Ja, det är svårt att hitta....Har varit singel i över 2 år men den tiden har varit bra. Vill inte ge mig in i något nytt på en gång. Men nu känner jag mig mogen för att träffa en tjej igen :) Blev så pass besviken på mitt ex som var otrogen med min bästa vän, jag miste min familj och min bästa vän på en gång.
    Du förtjänar något så mycket bättre , hur kan man göra en sån sak!
  • Love family

Tack Linda10. För mig är det helt overkligt, kan fortfarande inte förstå deras handlande....upptäckte dom i vår säng och jag trodde jag såg fel, förnekade. Jag litade blåögt på att dom umgicks......men nu har jag lagt det bakom mig på ett sätt då ingen av dom förtjänar en minuts uppmärksamhet. Jag har bara ett liv och jag har gått ur det här stark....
    Jag hoppas bara att det finns någon som värderar kärlek och trohet där ute:)

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
Svar på tråden Vart hittar man? :(