Min son fick oxå en flagga i doppresent och jag gillar den skarpt trots att vi inte firat ett år ännu.
Till våra barn har vi önskat pengar till sparande eftersom om alla gäster ( runt 80st ) skulle kommit med saker skulle dom fått alldeles för mycket.
Andra bra saker som de fick ( ja de fick saker, inte alla gav pengar, men de som är mer avlägsna släktingar gjorde det ) böcker, silvriga barnkammarboken, halsband ( som både sonen och dottern använder flitigt vid kalas och högtider ) ett gosedjur i form av Ior som blivit en favorit ( fast man vill ju inte ha fem gosedjur, det blir tillräckligt många ändå)
De sämsta gåvorna är nog tyvärr äggkopparna i tenn, vi äter aldrig ägg i kopp, vi brukar skiva dem på mackan så de blir bara stående.
Båda våra barn fick nästan 5000 kronor som vi stoppade in på banken. Det tycker jag är en bra början!
Saker som jag gett bort som varit uppskattat är: Namnskylt till vagnen, en stol med motiv och barnets namn på( fast då har vi varit flera dom kostar en del) böcker.