• tessum

Hjälp med doppresent!

Ska på dop nästa helg och behöver tips på doppresenter.

Får högst kosta 400:-

Känner inte mamman till barnet (pappan finns inte med i bilden) men hon verkar inte vara den typen som gillar tenngåvor eller personliga barnböcker så det känns lite fel att köpa klassiska gåvor.

Hoppas ni har massor av tips på roliga eller udda presenter

• Svar på tråden Hjälp med doppresent!
  • campari

Bokstäver som man hänger på väggen med barnets namn, gipskitt till hand och fotavtryck, barnkammarboken finns i många olika varianter på adlidris, leksaker, kläder, namnsmycke finns på vilda viktoria på nätet, någon fin tavla till barnrummet, kanske några fina barnbestick med lite roliga motiv på och tallrikar till som inte är i tråkigt silver eller ten... några idéer iallafall...

• tessum
    campari skrev 2010-03-06 11:19:41 följande:
    Bokstäver som man hänger på väggen med barnets namn, gipskitt till hand och fotavtryck, barnkammarboken finns i många olika varianter på adlidris, leksaker, kläder, namnsmycke finns på vilda viktoria på nätet, någon fin tavla till barnrummet, kanske några fina barnbestick med lite roliga motiv på och tallrikar till som inte är i tråkigt silver eller ten... några idéer iallafall...
    Tack!!! När jag läste ditt inlägg så kom jag på att jag sett gipskitt för fot/handavtryck och fotoram i en butik. Ska kolla i veckan om det finns kvar.

Min dotter har fått en lillebror på pappans sida, pappan har valt att inte ha kontakt med det barnet men jag anser att min tjej måste få träffa sin lillebror så vi blev jätteglada när vi blev bjudna på lillkillens dop men det är så otroligt svårt att hitta pressenter när man inte känner familjen.
  • Esprie

Rubens barn dockor är sååå fina, min son (även min dotter) fick en sådan i doppresent, fast de är dyra typ 400 kr. finns på varsam.se

• Mommo

Vi har gett två gånger en personlig doptavla från www.studionele.se och båda gångerna har det blivit väldigt uppskattat. Alla har frågat var vi har köpt tavlan och ett föräldrapar köpte även själva en tavla från samma ställe nu när de ska på dop i påsk.... Inte speciellt dyrt heller, under 400 kronor med ram från Gallerix....

• lunaticluna

hej!

den finaste gåvan vi fick var "keepsake clay" (kan det ha stavats så?)

det var en fotoram där det var plats för kort på ena sidan och sedan ett avtryck i lera i andra. svårt att förklara men underbart.

när andra flickan döptes fick vi ingen sådan och hittade heller ingen i butik, men gjorde en själva.
    då köpte vi en fotoram i metal och tog bort glaset. sedan köpte vi fimolera på panduro och tröck ut i ramen.
    sedan gjorde vi hand och fotavtryck och körde i ugnen tills det stelnade.
    nu hänger det på väggen, jättefint.
    kostade oss 100kr.

~family above all else~
  • FruStolpe

Till en familj som inte är sådär jätte traditionell så gav vi som dopgåva en vinflaska som jag la i en vacker vinlåda. Den ska sen lagras och öppnas på hennes 18års dag.

• lunaticluna

jo, glömde ju nästan det absolut roligaste! (fast då måste man kanske ha egen trädgård...)
    vi fick ett plommonträd döpt till Ester. haha, det sitter så fint på baksidan.
    så fick vi en tårta gjord av hopprullade blöjor. tre våningar, så satt band i rosa runt.
    det var en uppskattad grej!!

~family above all else~
  • tessanpower

Jag tycker om att ge bort födelsedagståg i trä. Perfekt för det kan användas många år framöver och superfint är det också :)

• zika

Min systers son ska döpas  i maj och jag vill ge något som kan användas.
    Har kommit fram till att jag ska köpa en barngungstol. Finns en jättefin på ikea för 299kr.
    tänkte även på en gunghäst först

Tycker själv att det är roligare att få saker som kan användas och inte bara är till prydnad.
    Det bästa är nog silvriga barnkammarboken (en helt underbar sångbok) tex
    (tänkte dock att systersonen kunde få den i julklapp)

• deac

Från vatten till välling,
    från soppa till choklad,
    till kaffe och te!

Denna termos kan du använda hela livet!

En liten plåttermos har man användning av redan från babyåldern och upp i skolan på utflykter. Finns den sedan kvar så är den perfekt till en kopp kaffe eller något annat.

• Kristall V

www.nallegram.se

En nalle med namn och dopdatum, så kan bebisen gosa med den på en gång, det har vi gett till mina brors och systerbarn och det var mycket uppskattat

• moonbeam01
    Filtbokstaven.se har jättesöta bokstäver i olika färger som man sätter upp på väggen eller dörren i barnets rum. Kolla in dem!
  • nm1

Vi har gett doptavlor från www.studionele.se...väldigt snygga och välillustrerade...

Svar på tråden Hjälp med doppresent!