• ChristerB

    Fiske vatten

    Hej ska väll börja med att säga att ja är ny här. Men nu till min fråga? Ja bor med min familj i hallsberg och ja känner inte till denna stad så där jätte mycket, kanske finns någon här som kan komma med några tips på bra fiske vatten för både flug och spinn fiske i örebro trakterna.

  • Svar på tråden Fiske vatten
  • Eagle84

    jag är själv rätt ny här.

    Dock gillar jag själv fiske bor dock i norrköping.

    det jag tycker du ska göra är att kolla upp fiske klubbar o dyligt för dom brukar hålla koll på bra fiske vatten.

    Annars så är det nog fiske butiker eller som jag själv brukar göra, åka till några ställen o prova.

    hoppas du hittar ett bra fiske ställe.

  • Magnus Anderson

    Halva nöjet med att fiska är ju att hitta ställena själv,

  • Eagle84

    Jag håller med om att det är halva charmen.
    Och en riktig kick när man hittar stället som man har letat efter.

    då går det att spendera flera timmar till att bara fiska i det lugna. 

  • TheodorsFarsa

    Om du har tillgång till båt så är väringen, strax norr om örebro, en bra fiskesjö

  • Fiskarpappa

    Kolla in www.fiskesnack.com om du inte redan är medlem, där kan du nog både söka efter info samt skriva en tråd om det. Rätt vad det är så har du några fiskekompisar också.

    Jag bor i Umeå och gjorde så, nu har jag några som jag fiskar med här.

  • Isfjord

    Jag har fiskat i Sottern några gånger, http://www.brevens.se/index.php?sid=4
    I höstas hittade jag även sjön Avern och en till jag inte minns namnet på vid Hjortkvarn, tror de tillhör Boo slott. Har inte provat att fiska där än, åkte bara förbi och kollade. Fiskekorten dit säljs bla i affären i Hjortkvarn och gäller i båda sjöarna i 24h från köp.

  • Storsmurfen

    Är fiske intresserad som flyttat till Kumla! Har ej testat vattnen här direkt men Tisnaren ska vara ok har jag hört.
    Annars är det många som drar ned till Vättern runt Askersund. Gös kan du hitta i Hjälmaren samt Gädda, Aborre, men den ska vara grund o ganska knepig att fiska i.  Hittar du nåt bra så hör av dig! Mina fiske grejor har har stått orörda sen jag flytta till Närke!

  • Isfjord
    Storsmurfen skrev 2010-12-18 17:24:14 följande:

    Är fiske intresserad som flyttat till Kumla! Har ej testat vattnen här direkt men Tisnaren ska vara ok har jag hört.
    Annars är det många som drar ned till Vättern runt Askersund. Gös kan du hitta i Hjälmaren samt Gädda, Aborre, men den ska vara grund o ganska knepig att fiska i.  Hittar du nåt bra så hör av dig! Mina fiske grejor har har stått orörda sen jag flytta till Närke!


    Hjälmaren grund?
    Vissa områden var till och med luriga när jag paddlade kajak där, och med kajaken är det normalt fiskmåsnavigering. Om fiskmåsarna står på botten tar man det lugnt, simmar de är det fritt fram.
  • Meddelande borttaget
  • Deegan

    För min del så får det bli å&insjö fiske nu då det är fiskeförbud längs med kustbandet här fram tills första juni om jag inte missminner mej.. fiskar mest efter gädda abborre 👍

    /D


    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
Svar på tråden Fiske vatten