• ZbrushEr

Jobbiga grannar?

Hej!

Startar denna tråd för jag och många andra undrar..
    För några år sedan hade vi en som var psykiskt sjuk, som gick upp och spikade flera timmar på nätterna, städade och skrattade som en galning. Man blev ju så j**la trött, ja alla grannar klagade. En granne blev så trött, så de spikade en planka på dennes dörrlist och dörr så hon hade svårigheter att komma ut.  Hon blev vräkt till vår lättnad. Men det tog säkert två år innan de hände. *Phust*
    Nu har vi ungdomar som flyttat dit och innan vi klagade festade de varenda helg. Då menar jag urartade tonårsfester med extrem ljudnivå. Berätta om era jobbiga grannar, så ja vet att ja inte är ensam...
    Berätta gärna också om ni hämnats...
    He he
  • Svar på tråden Jobbiga grannar?
  • solskina

-Jag såg att ni var hemma. Varför krattade ni inte löv?
    En sådan granne har vi haft. En som bestämde över vad vi skulle göra när vi var hemma. Till saken hör att det var en villa långt ute på landet.
    Det gjorde det jobbigt och man ville inte vara i trädgården.

Annars är det nog vi som spelat musik när vi bodde i lägenhet. Grannen hade förfester varje helg och vi spelade musik på våran sida väggen. Han kom då in en gång och sa att hans blomma på väggen ramlat ner. ;)
    Min man är mycket förtjust i baslådor.
    Men där hade vi inga problem.

Vi valde därför att bo i hus så att vi inte blir störda. På landet.

• ZbrushEr

Precis vad vi ska tänker när vi kan... Flytta till hus altså...Tack för inlägget{#lang_emotions_smile}

• MaddeliB

hahaha käääära grannar!!!

jag har bott i ett hyreshus med 2 zigenarfamiljer ovanför och brevid. Dom hade så många barn att tonåringarna satt i trappen och rökte för att slippa vara inne i lägenheten. Vår ytterdörr hade en 1 cm glipa undertill och man både hörde och luktade allt. Det var väldigt lyhört och man kunde höra när folk kissade och pratade i badrummet. Vi fick även en kniv kastad på vårt fönster (dom råkade kasta på fel lägenhet :P). Det var min första lgh så jag sov med öronproppar och sket i vilket.

Andra lägenheten hamnade jag brevid en missbrukare som langade till massa skummisar. Hon kunde däcka med ytterdörren på vid gavel och gå gick hennes hund runt lös i trappen. Det satt ofta ungdomar på vår dörrmatta och väntade på att hon skulle komma hem, inte så trevligt att behöva kliva över folk för att komma in.
    Hon blev ofta misshandlad av sin pojkvän och jag blev utfrågade av polisen. Det slutade med att hon somnade med en cigg i sin vattensäng och översvämmade hela våningen plus pajade hissen till byggnaden (vi bodde högst upp 9e vån). Jag fick bo hos min pappa i 6 veckor pga detta och vi fick renovera om hela lägenheten.

Sen har jag bott i studentlägenhet där folk ringde på i tid och otid, spyor, fester, porr,  bränder!

Och nu har jag mina ääälskade grannar...............NOT. Fick faktiskt skriva ett klagobrev till hyresvärden i veckan och be dom ta ett snack med dom. Dom "rastar" sina ungar i trappen, står uppåt en timme varje dag och bara skriker och skriker och skriiiiker. Kul när man jobbar natt....

• ZbrushEr

Shit... Vilken röra....Förstår att de e frustrerande minst sagt. Hoppas din hyresvärd löser det så du får lugn och ro.  Tack för inlägget..

{#lang_emotions_dreamer}Gör ni något för att "små" hämnas då?{#lang_emotions_dreamer}
    Det är väl tveksamt att man föregår me gott exempel då, men det finns alltid något som får droppen att rinna över...{#lang_emotions_smile}
    Jag tex spelade skithög metallica på ballkongen en gång för den första grannen...De andra grannarna förstod va ja gjorde så de tyckte de bara va kul.
    För de jag nu har, klagar jag anonymt, just för att hyresvärden direkt måste ta kontakt med dem. Man kan ju alltid småjäklas dagen efter me å bröta tidigt på morgonen. {#lang_emotions_smile}
    Mer smaskiga berättelser gott folk...
  • ZbrushEr
  • ZbrushEr
  • Supermamman71

Här jag bor nu har vi grannarna ovan som lever om ca 18/24 per dygn.  Kastar in ägg på våran balkong använda kondomer osv. Kan höra när de tillfredställer sig själva på toa. I går ringde nån på dörren jag såg ej vem det var o frågade om vi hade aluminiumfolie och gubben hämtade rullen och sa ja det är inte mycket kvar på denna. Det är okej jag ska bara ha en liten bitt och tog av en. Gubben komer och frågar mig vad har man så lite folie till tro. Jag tittade på han och undrade vad han var i sina tankar... Då gick det upp ett ljus för han. Men nu var jag faktist upp och kastade in kondomerna i deras brevlåda för nu har jag fått nog.

• ZbrushEr

Va finns de för galningar egentligen...{#lang_emotions_smile}

Kul att ni delar era berättelser..
    Mera mera...
  • paddeln

jag har grannar som gör mig tokig.... då alla vet att kl 22 så ska det dämpas. Men mina grannar BÖRJAR dra på sin tv, musik  tidigast kl 22.30. Dessa grannar gissar jag bor under mig, men har så svårt att lokalisera ljuden. Sen har jag mina grannar som verkar ha ett liv från klockan 03, på natten. om det inte har riktiga bråk, gapar och slår i dörrar. så monterar de möbler, går med hälarna i först så det klampar ELLER så har de sex, där hon låter som en liten ettrig hund. Som då väcker mig mitt i natten, då man ska upp och jobba =(  
    Sen har man då barn som springer å gastar i trapphuset, och i hissen så har folk inte lärt sig att man kan kasta sitt skräp eller fröskal i en papperskorg....  En bråkdel av mina älskade grannar ;)

• ZbrushEr
    Jag har en annan go granne som arbetar natt och klart man förstår att de behöver sin sömn. 
     Men på nyårsafton är det inte så underligt att man smäller upp nyårsraketer..ni vet....hör ju till liksom.. alla gör det....men tre nätter efter, alltså tre dygn på raken smällde han upp jäkla doningar...Kul att ge igen antar jag {#lang_emotions_laughing} .... men ja skakade mest bara på huvudet. 
    Ibland blir reaktionen överdriven när man inte är störande utöver normal norm...
  • Sven01

Ja har en granne som går naken i trädgården gapar på kvällen tittar hela tiden vad vi grannar gör en gång fråga han vad jag syssla med då sa ja han har inte göra med de gå härifrån sa ja. Han sägs vara bög och alkoholist med ibland går han in i grannarnas hus ja orka inte med den efterblivna människan.

Svar på tråden Jobbiga grannar?