• Sofiesticated

För många ägg av puregon

Jag Har sprutat med puregon två gånger nu. Första försöket 50ie/dag så blev det inga ägg alls. Så då höjde gynekologen dosen till 75ie/dag. den 27/2 var jag på VUL och då konstaterade hon att jag hade 5 ägg som var från 15mm till 21mm. så hon sa att vi skulle avbryta behandlingen och börja om på nytt när mensen kommer. Men nu idag så mår jag ganska illa, har bröstspänningar och lite halsbränna. Är det normalt att känna dessa symtom efter avbruten behandling med puregon? Någon som vet?

Kram

• Svar på tråden För många ägg av puregon
  • fröken 1981

Hej!
    Sitter oxå å funderar på vad som händer när man avbryter en Puregonbehandling. Jag avbröt min för två veckor sen. Efter en vecka så hade jag en liten blödning och sen dess har jag haft ömma bröst, illamående som kommer och går och en värk som liknar mensvärk (även efter blödningen). Värst är värken i brösten det spänner mest hela tiden.
    Hur ska man tolka detta?
    Jag hade för många ägg när jag bröt behandlingen och de var inte så stora. Nu väntar vi på IVF istället.

Tyvärr hade jag inga svar att ge dig så jag hoppas att någon annan kan ge oss svar.

Kram

Svar på tråden För många ägg av puregon