• Anonym ("besatt")

Någon som blivit gravid trots "besatthet"?

Jag som försöker bli gravid utan någon större framgång får ofta lite ångest över råd som: "Sluta tänka så mkt på det så går det ska du se". Lättare sagt än gjort då jag verkligen längtar och funderar, både hoppas och oroar mig för att något ska vara fel på mig.

SÅ jag undrar nu om det finns någon här som blivit gravid trots att ni funderat och längtat vansinnigt mkt!?

K

• Svar på tråden Någon som blivit gravid trots "besatthet"?
  • Anonym

Det är den största myten att man inte blir gravid då! Som om "besattheten" påverkar ägglossningen... Det är helt ovetenskapligt. Har blivit gravid flera gånger trots "besatthet."

• Anonym ("besatt")
    Anonym skrev 2010-03-06 13:44:36 följande:
    Det är den största myten att man inte blir gravid då! Som om "besattheten" påverkar ägglossningen... Det är helt ovetenskapligt. Har blivit gravid flera gånger trots "besatthet."
    Va skönt att höra! får man fråga hur lång tid det tog?
  • nevadita

Försök att inte lyssna på såna råd, hur välmenande de än är.

...vet du vad?
    Vänd på myten så hör du hur ologiskt det är

Om man blev gravid varje gång man hade sex UTAN att tänka på att bli gravid...

Kram till dig och lycka till förstås

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Anonym (obsessed)

Eh, ja, inte var jag lugn. Vi var besatta, gjorde ÄL-test, tänkte inte på ngt annat och hade sex varje dag enbart i syfte att tillverka ett barn. Blev gravid på första försöket .

• Anonym (nr 1)

Blev gravid inom ett halvår. Upp till ett år är hlet normalt och det spelar ingen roll om man tänker på det eller inte. Efter ett år kan man söka hjälp.

• Fawlty Towers

Det är så idiotiskt att säga "sluta tänk på det så kommer det".
    Det fick vi höra när vi försökte och försökte och jag ville fan klappa till folk som sa så. Men man får komma ihåg at dom bara menar väl.

Barn blir till i krig, misär, psykisk och fysisk ohälsa. Att dom inte skulle bli till för att man "vill för mycket" är en stor myt.

Man kan inte längta för mycket, man kan aldrig längta för mycket!
    I vårt fall spelade det ingen som helst roll om vi tänkte på det eller ej, det visade sig finnas för få spermier för uppdraget helt enkelt. Så vad vi tänkte på hade inget med saken att göra. Vi fick hjälp via IVF och väntar nu vårt första barn i maj. Vägen dit var lång, och den blev inte lättare av dumma råd som att man inte skulle tänka så mycket på det.

Tänk allt vad du vill men glöm inte bort att leva också. Det är DÄR faran ligger. och då handlar det inte om att man tänker så mycket att barnet inte blir till, utan att man glömmer bort sig själv, varandra, familj, vänner. Att man kanske isolerar sig och låter allt i livet endast handla om att bli gravid.
    Det är oerhört kämpigt att kämpa, men det finns hjälp att få om man kämpat sig blå utan resultat!

Vi sökte hjälp efter ett år och gick först igenom ett misslyckat IVF, på andra försöket fungerade det.
    Hade vi fortsatt hemma hade det aldrig gått, oavsett om vi tänkte mycket på det eller ej.

Lycka till!

• Pimpinellan

Finns hur många som helst eftersom "besattheten" över att bli gravid lyckligtvis inte påverkar fertiliteten.

• Jagvetmest

Jajamän. Lika besatt både gångerna. Tur att inte spermier och ägg påverkas av sånt

• Anonym ("besatt")

Tack för alla inlägg, känns lite bättre nu!

Jag tog verkligen till mig av rådet att inte sluta leva, blir lätt så att man kanske undviker att träffa folk som är gravida och folk som frågar hur det går hela tiden.

Kan inte tänka mig att jag någonsin kommer sluta längta iaf!

• Glimma76

Ja, jag.

Efter 3 år (barn två) så var jag lika bestatt när det ängtligen tog sig. ENda skillnaden var att jag använde två homeopatmediciner, THYMIN och REFEMALE, köpta på Homeopathuset i Söderala. Det tog sig på första försöket med den medicinen, så jag jag tror nog att det hade med saken att göra.....

Dem använde jag till när vi skulle skaffa 3an också, och det gick på första försöket.

• Angels
    Glimma76 skrev 2010-03-06 16:18:49 följande:
    Ja, jag. Efter 3 år (barn två) så var jag lika bestatt när det ängtligen tog sig. ENda skillnaden var att jag använde två homeopatmediciner, THYMIN och REFEMALE, köpta på Homeopathuset i Söderala. Det tog sig på första försöket med den medicinen, så jag jag tror nog att det hade med saken att göra..... Dem använde jag till när vi skulle skaffa 3an också, och det gick på första försöket.
    Läste om Refemale på en sida. ALLA symptom de tar upp där stämmer in på mig. Ska testa det för att se om det blir bättre. Men Thymin, hur får man tag i det? Gick in på Homeopathusets hemsida, men det fanns varken Thymin eller Refemale i deras webshop. :(
  • Glimma76
    Angels skrev 2010-03-06 22:08:21 följande:
    Läste om Refemale på en sida. ALLA symptom de tar upp där stämmer in på mig. Ska testa det för att se om det blir bättre. Men Thymin, hur får man tag i det? Gick in på Homeopathusets hemsida, men det fanns varken Thymin eller Refemale i deras webshop. :(
    Ring dem, jag har beställt hem därifrån båda gångerna. På mig tar det på första försöket med de medicinerna. Har du samma problem som jag, så bör det ju fungera för dig med.

Telenumret får du om du ringer nummerupplysningen.

Lycka till!
  • BaraCarolina

Jag ville me bli gravid snabbt och klart man tänker på det.
    När folk säger att man inte ska stressa och tänka på det vill man bara strypa dem *slrattar* iaf kände jag så.

Sen sa de att det kommer när det kommer och klydda inte me ÄL tester. Jag struta  i dem och hade äl-tester. Den gången det "tog"  va den gånen mensen klydda....knasigt.

Tror det tog 4 måndader...

önskar dig all lycka

• Anonym (hmm)

när jag och min sambo försökte bli gravida med vårat andra barn försökte vi i ca. 2 år som besatta, tillslut tänkte jag att jag nog inte kan få mer barn. Första månaden efter jag gav upp detta med barn så blev jag gravid med en gång...så jag tror lite på detta

men det är väll inviduellt kanske{#lang_emotions_wink}

Lycka till

• Anonym

Kvinnor blir gravida i krig, i flyktingläger, efter våldtäkter, kort sagt i de värsta situationer man kan råka ut för. Du behöver inte oroa dig för att den eventuella stress det innebär att bli besatt av att bli gravid påverkar dina chanser. Att tänka så innebär bara onödiga skuldkänslor om en graviditet inte inträffar. Antingen har ni de biologiska förutsättningarna eller inte. Och de allra flesta kvinnor blir gravida inom ett år. 

• Anonym (aaaa)

Har oxå blivit gravid när jag var besatt....hehe Hade försökt över 1 år och de var de enda jag kunde tänka på.

• patti87

till mig sa dom samma hela tiden..."tänk inte för mycket"

men det visade sig annat när jag bestämde mig för ett läkarbesök.

men efter nästan 2 år blev jag äntligen gravid :)

Svar på tråden Någon som blivit gravid trots "besatthet"?