• CacciZ

Kaffe till en 2-åring..

Vet mammor som låter sina 2-åringar (lr äldre)  smaka ca ca 1-2 matskedar kaffe, är det fler lr rätt ? Hur farligt är det för barn att smaka kaffe ?!

• Svar på tråden Kaffe till en 2-åring..
  • Lady Dahmer

varför skulle det vara farligt? koffeinet är ju inte skadligt.
    finns ju betydligt fler föräldrar som ger sina barn coca cola.
    själv ger jag min 2åring te ibland

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Saaaraa

Min dotter på två år har fått smaka kaffe flera gånger. Hon tycker inte om det. Istället för att stå och tjata om att hon vill ha ha ha ha när man fikar så får hon smaka och efter det vill hon inte ha mer.

• CacciZ

Min dotter blir 3 år nu maj och får smaka hon med, hon gillar dock kaffe men hon får ju inga mängder..

• Tette86021
    Lady Dahmer skrev 2010-03-06 15:24:24 följande:
    varför skulle det vara farligt? koffeinet är ju inte skadligt. finns ju betydligt fler föräldrar som ger sina barn coca cola. själv ger jag min 2åring te ibland
    Min tjej får också smaka lite te ibland:D kaffe dricker vi inte hemma så det får hon inte. Men har väl hänt att hon smakat av farmor och mormor någon gång
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • Danitra

Vår son smakar kaffe rätt ofta, han vill gärna ha en egen kopp med en skvätt i. Det har han också fått sedan han var typ 2 år eller något. Nu är han 3,5.

• MrsXanadu

Äh lite kaffe har ingen dött av. Mina ungar har smakat på kaffe sen dem var runt 2 år!

• CacciZ
    Danitra skrev 2010-03-06 15:26:19 följande:
    Vår son smakar kaffe rätt ofta, han vill gärna ha en egen kopp med en skvätt i. Det har han också fått sedan han var typ 2 år eller något. Nu är han 3,5.
    Dottern tjatar åxå om en egen kopp med lite kaffe, än så länge har hon inte fått det men som sagt hon smakar av mig ibland..

Vet att det finns folk som tycker man är dum i huvudet som låter sina barn smaka kaffe..
  • Danitra
    CacciZ skrev 2010-03-06 15:28:25 följande:
    Dottern tjatar åxå om en egen kopp med lite kaffe, än så länge har hon inte fått det men som sagt hon smakar av mig ibland.. Vet att det finns folk som tycker man är dum i huvudet som låter sina barn smaka kaffe..
    Då får dom väl tycka det. Jag bryr mig inte eftersom jag märker att det knappast skadar sonen.
Svar på tråden Kaffe till en 2-åring..