• Norrskensunge

Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?

Satt med några kompisar häromdagen och diskuterade lite..
    Nu skulle jag vilja veta vad ni tycker...

Exempel:
    Du är ljus och har blåa ögon, din kille likaså. Han har varit ett undantag då du oftast har fallit för män med bruna ögon och brunt hår. Och du skulle verkligen vilja få ett barn med bruna ögon och mörkare hår och det blir det ju knappast inte om du får barn med din nuvarande kille.
    (Denna fråga gäller ju såklart all form av "utseende-sållning", bara ett exempel)

Nu börjar du känna att du skulle vilja börja skaffa barn.
    Skulle du då göra slut med honom enbart pga av hans utseende till förmån för någon annan kille som "matchar" dina önskemmål?

• Svar på tråden Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?
  • Killmee

Aldrig att jag skulle göra det. Jag vill ha barn med en kille jag älskar och inte på grund av utseendet.

• Menhir

Öhhh... varför finns inte alternativet vara otrogen med en brunögd och ljuga för pojkvännen??

Eller införskaffa bruna kontaktlinser och hårfärgningsmedel till barnet när det är nyfött? Eftersom det verkar vara viktigare att barnet motsvarar ens estetiska krav än att pojkvännen gör det, menar jag.

Var tvungen att kolla om det var sandlådan...

• TrueLoveNeverDies
    Menhir skrev 2010-03-06 15:57:59 följande:
    Öhhh... varför finns inte alternativet vara otrogen med en brunögd och ljuga för pojkvännen??Eller införskaffa bruna kontaktlinser och hårfärgningsmedel till barnet när det är nyfött? Eftersom det verkar vara viktigare att barnet motsvarar ens estetiska krav än att pojkvännen gör det, menar jag.Var tvungen att kolla om det var sandlådan...
    håller med förra talare...
    -Stjärnan
  • TrueLoveNeverDies
    Norrskensunge skrev 2010-03-06 15:52:14 följande:
    Satt med några kompisar häromdagen och diskuterade lite..Nu skulle jag vilja veta vad ni tycker...Exempel:Du är ljus och har blåa ögon, din kille likaså. Han har varit ett undantag då du oftast har fallit för män med bruna ögon och brunt hår. Och du skulle verkligen vilja få ett barn med bruna ögon och mörkare hår och det blir det ju knappast inte om du får barn med din nuvarande kille. (Denna fråga gäller ju såklart all form av "utseende-sållning", bara ett exempel)Nu börjar du känna att du skulle vilja börja skaffa barn.Skulle du då göra slut med honom enbart pga av hans utseende till förmån för någon annan kille som "matchar" dina önskemmål?
    Men tänk såhär då, du får ditt barn som du alltid önskat, med bruna ögon och mörkt hår - det enda kruxet är att barnet är funktionshindrat.
    Skulle du älska barnet lika mkt, eller skulle du ångra dig att du inte valde den blonda och blåögda?
    Är det då värt och sitta och solla?
    -Stjärnan
  • Cornellia

Inte en chans. Jag vill ha barn med min man och inte någon annan. Sen är man juh inte så jäkla snygg själv heller

• ChoopChoopSong

Nej absolut inte. Barn får de färger de får! <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->

• ChoopChoopSong

Nej absolut inte. Barn får de färger de får!

• Irre

Skulle man älska sitt barn mindre (eller inte alls, hemsk tanke) pga "fel" ögon- och hårfärg? Nä fy fan!

• Norrskensunge

Måste ju tillägga att detta är en frågeställning. Och inget jag personligen tycker..
    Våran diskussion föranleddes inte av att vissa av oss tyckte JA/NEJ (skulle vara gulligt med ett barn med bruna ögon..ungefär) utan hur/om människan har någon djupare rotad instinkt att välja pappa till sitt barn. T ex som är stark, lång, smal. Eller om detta grottmänniskotänkande helt har försvunnit från vårat nedärvda arv.

Skulle formulerat det "Nu skulle jag vilja veta vad ni tycker/tror/anser.."

Alltså även, om vi aktivt väljer/blir attraherade av män som motsvarar de egenskaper vi vill ha hos våra barn (Den ljushåriga i mitt exempel är då undantaget) eller om vi numera blir attraherade helt efter vårat tycke om personen i sig.
    Tänkte nog snabbare än jag skrev...{#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Skulle du välja bort din kille för en annan när du vill ha barn?