Voxra vid depression, jag har ett liv igen!
Nu har jag använt Voxra/Wellbutrin i 2 månader och för första gången på flera... 7 år så känner jag mig glad varje dag. Jag njuter i bilen påväg till jobbet, VILL träffa folk igen...
och.. ingen ångest på 1,5 månad!
Jag är bipolär och sjönk ner i en depression i december. Jag äter stämningsstabiliserande och har ätit otaliga SSRI preparat. Citalopram, cipralex, Esertia u name it. Alla skickade in mig i en manisk period av överdriven lycka i ett par dagar och sen kraschade jag igen.
Jag har spontant slutat med stesolid. Jag har inget behov längre.
Jag orkar vara vaken och alert nästan hela dagen (har narkolepsi så det är mig inte ofta förunnat)
Jag har dessutom slutat röka, kanske inte så konstigt eftersom den även används mot nikotinavänjning. (fast då heter den Zyban) samma aktiva substans.
DESSUTOM verkar den uppiggande, och jag har kunnat skära ner på mitt Ritalin från 60mg per dag till 40mg! Den är tydligen strukturellt relaterad till amfetamin.
Jag får inte dricka alkohol eftersom 4/1000 kan få krampanfall, men vad gör det? Sparar en del pengar och jag har en mycket finare hy numera
Ville bara dela med mig! Den hjälper säkert inte på alla men detta är den första någonsin som hjälper på mig.