• Emeliie89

hur mår ni som är runt v. 18?

Hej alla :D jag är i vecka 18 idag och oroar mig lite.. (helt o onödan kanske), har lite hugg i magen o molvärk ibland, täppt i näsan o blöder näsblod som är ett gravsymptom.. lite ont i brösten .. men ingenting mer ..

ska man inte känna mer? en annan sak är att min mage vuxit ytterst lite.. och när man ligger ner .. då är den nästan platt .. ska det va så? alltid trott att en gravidmage "hänger med" och putar ut även i liggande läge.. eller?

hur känner ni er? ska till bm nästa fredag o lyssna på hjärtat.. hoppas hon hör något :(

• Svar på tråden hur mår ni som är runt v. 18?
  • puchelina88

Hejsan!
    jag går in i vecka 18 på måndag!
    hmm är oxå orolig men man ska ju inte vara de;)
    ska på rul den 23 mars längtar massor;)
    va på ul den 8 feb då såg allt jätte bra ut!!
    har du kännt bebisen nått??

• Emeliie89
    puchelina88 skrev 2010-03-06 16:18:44 följande:
    Hejsan!jag går in i vecka 18 på måndag!hmm är oxå orolig men man ska ju inte vara de;)ska på rul den 23 mars längtar massor;)va på ul den 8 feb då såg allt jätte bra ut!!har du kännt bebisen nått??
    jag ska på rul 22 mars så det är nästan samtidigt som du :D har du stor mage ännu? var på ul 2 feb och då såg ju allt bra ut.. men är såååå orolig ändå! känner att det kurrar till ibland men det kan ju lika gärna vara något annat. vill så gärna känna mer :( känner du nåt?
  • puchelina88
    Emeliie89 skrev 2010-03-06 16:28:21 följande:
    jag ska på rul 22 mars så det är nästan samtidigt som du :D har du stor mage ännu? var på ul 2 feb och då såg ju allt bra ut.. men är såååå orolig ändå! känner att det kurrar till ibland men det kan ju lika gärna vara något annat. vill så gärna känna mer :( känner du nåt?
    jo lite mage har jag allt fått;)
    jo kurrar gör de,kände Mini tror jag förra helgen va som att det sprattla men har inte känt nått sen dess:(
    men allt ska väl vara bra inget blod och har inget ont!!
  • Emeliie89
    puchelina88 skrev 2010-03-06 16:58:48 följande:
    jo lite mage har jag allt fått;)jo kurrar gör de,kände Mini tror jag förra helgen va som att det sprattla men har inte känt nått sen dess:(men allt ska väl vara bra inget blod och har inget ont!!
    ja det är ju säkert bra. innerst inne vet jag att det är det men kan ändå inte låta bli att oroa mig, knäpp som man är :D
  • tankar2009

Jag gick in i vecka 19 idag och jag känner lite samma symtom som du. Har börjat få lite mer ont i magen än jag haft tidigare, det drar och ilar ned mot livmodern. Jobbigt! Magen växte helt plötsligt för en och en halv vecka sedan och nu är den hårdare och rundare än tidigare. Jag var på mvc igår och fick höra hjärtljuden och allt lät som det skulle. Hon kände även på magen och sa att allt såg jättefint ut. Man nojjar ju, hur det än är... Känner man för mycket så är det något fel och känner man för lite så är det fel med det. Jobbigt att inte kunna slappna av. Tyckte att jag kände "bebis-bubbel" i veckan, men inte känt så mkt efter det. Ska göra RUL på tisdag och hoppas innerligt att allt är bra då. 

• Emeliie89
    tankar2009 skrev 2010-03-06 17:52:52 följande:
    Jag gick in i vecka 19 idag och jag känner lite samma symtom som du. Har börjat få lite mer ont i magen än jag haft tidigare, det drar och ilar ned mot livmodern. Jobbigt! Magen växte helt plötsligt för en och en halv vecka sedan och nu är den hårdare och rundare än tidigare. Jag var på mvc igår och fick höra hjärtljuden och allt lät som det skulle. Hon kände även på magen och sa att allt såg jättefint ut. Man nojjar ju, hur det än är... Känner man för mycket så är det något fel och känner man för lite så är det fel med det. Jobbigt att inte kunna slappna av. Tyckte att jag kände "bebis-bubbel" i veckan, men inte känt så mkt efter det. Ska göra RUL på tisdag och hoppas innerligt att allt är bra då. 
    åh vad mysigt :) ja man oroar sig alltför mycket .. det är säkert jättebra på tisdag ska du se :D
  • 060102 Ronja

jag är i vecka 18 och har precis gjort RUL helt underbart, dom trodde det va en tjej:D

jag käner bebisen typ varje dag men jag har moderkakan i bakvägg

• Teskedsmamman

Vecka 18 i morgon med nr 4...

Hugg i magen lyckas jag parera efter lång erfarenhet vad som orsakar huggen

Molvärk iaf minst 1 gång om dagen och ibland ganska ordentligt.

Snuvig som satan och förkyld för tillfället, sprayar på nätterna för att sova ordentligt.

Snyter blod, vilket jag har gjort till och från sedan jul, med min 3:a blödde jag näsblod på BIM-7 och BIM-6 vilket gjorde att jag misstänkte graviditet Jag har väldigt känsliga slemhinnor i näsan under graviditeten, hellre näsblod än vaginalblod

Det största är väl tröttheten som har kommit för att stanna känns det som....

Nu har jag ju en badboll till mage men väntar man fyran så... med 1:an hade jag knappt fått mage i vecka 18 och såg normal ut när jag låg på rygg. Fortfarande ligger jag på mage med den här fast jag har stor mage...

Du oroar dig helt i onödan

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • mammageno

Har fått näsblod, och har börjat kräkas igen, dock inte i dag.

Det att det inte syns på dig TS kan ju vara att du har bakåtlutad livmoder? eller så btyder det inget, det är ju så olika det där. 

• Teskedsmamman
    mammageno skrev 2010-03-06 21:09:18 följande:
    Har fått näsblod, och har börjat kräkas igen, dock inte i dag. Det att det inte syns på dig TS kan ju vara att du har bakåtlutad livmoder? eller så btyder det inget, det är ju så olika det där. 
    Det betyder ingenting, jag har bakåtlutad och visar tidigare än de flesta, vilket många "bakåtlutare" jag känner tydligen gör
    3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • 060102 Ronja

det där med moderkakan har väl att göra med om man känner bebisen tidigt eller sent, med min första så la den värken fram eller bak utan nere. det är väl också vad du har för anlag ts och hur din kropp  byggt, kanske inte lagt på dej så mycket vatten i kroppen heller.. jag förstår att du vill at det ska synas det vill jag med =) men det blev plötsligt jobbigt att säta på sig skorna hjälpa dottern mm. :P
    magen kommer med tiden i promes.

• Ad Infinitum I det oändliga

Så där var det för mej när jag väntade 1:an.
    Fast inge näsblod, eller nästäppa, var nog nästan precis som vanligt, och ingen mage. Hade fortfarande mina vanliga jeans.
    Så oroa dej inte! :)

• puchelina88

hejsan!
    går in i vecka 18 i dag!
    i går fick såå ont i magen men tror de va magknipp har läst att man kan få de!?!?
    någon mera som har fått det??

• Ad Infinitum I det oändliga
    puchelina88 skrev 2010-03-08 08:43:09 följande:
    hejsan!går in i vecka 18 i dag!i går fick såå ont i magen men tror de va magknipp har läst att man kan få de!?!?någon mera som har fått det??
    Jag har nog med fått det nån gång! :)
  • Jaja88

Hejsan! Jag är också i v. 18 (17+2). Var på ul 28 januari och då såg allting bra ut och den lille sprattlade och gjorde kullerbyttor. Vi ska på rul 22 mars och hoppas att allt är bra då :)

Skönt att höra att de flesta verkar ha ungefär samma symptom som jag. Med hugg och molvärk i magen, jag var lite orolig för det först. Men som sagt man nojjar nog för mycket!
    Jag mår ganska bra i övrigt, men har nyligen börjat få halsbränna. Dessutom blir jag anfådd väldigt lätt och får hjärtklappning ibland.

• veronica03

Jag gick in i v. 18 i dag. Min mage har de senaste 2 veckor - men speciellt de senaste 7 dagar- vaxt massor. Detta har kanske ngt att gora med att jag fran borjan var extremt liten (154 cm, ca 47-48 kg), och kanske det ar orsaken till att jag haft en del vark i rygg och mage redan nu... det maste ju rimligtvis vara trangt darinne (?!?) och jag ar inte sa van vid tyngden.

I formiddags blev jag jatte skraj. Har haft lite hall, stick och ligitamentsvark fran och till, men i formiddags hade jag otroligt ont i 1-2 timmar. Forst kandes det som håll (i hogra sidan), och blev till kraftigare sadan som kandes dels i hogra/ovre delen av magen (hoger om naveln) och i ryggen pa motsvarande stallen. Kunde knappt resa mig upp och ga och holl pa att bli galen - ocksa av oro. Men innan jag lyckades fa tag pa min lakare ick det om.... Formodligen nagon muskel eller nerv. Men har nagon annan provat det? Eftersom jag bor ute i Europa har jag redan haft 4 ultraljud/ekografi - det senaste forra veckan- och tagit en massa prov, och hittills har allt varit bra, sa knappast ar det nagot alvarligt...

I ovrigt mar jag bra, men trott.... Har slutat ma illa. Men har redan borjat fa ryggvark.

• Annisen1981

Jag går in i vecka 19 i morgon.. Igår fick jag också ont i magen i ca 10 min. Jag tycker det är jättesvårt att beskriva smärtan och lokalisera om det är livmodern eller tarmarna som gör ont. Har därför inte ringt. Skall in på torsdag och göra det stora ultraljudet och just nu känns det jättelångt dit och jag är nervös.

Svar på tråden hur mår ni som är runt v. 18?