Jag gick in i v. 18 i dag. Min mage har de senaste 2 veckor - men speciellt de senaste 7 dagar- vaxt massor. Detta har kanske ngt att gora med att jag fran borjan var extremt liten (154 cm, ca 47-48 kg), och kanske det ar orsaken till att jag haft en del vark i rygg och mage redan nu... det maste ju rimligtvis vara trangt darinne (?!?) och jag ar inte sa van vid tyngden.
I formiddags blev jag jatte skraj. Har haft lite hall, stick och ligitamentsvark fran och till, men i formiddags hade jag otroligt ont i 1-2 timmar. Forst kandes det som håll (i hogra sidan), och blev till kraftigare sadan som kandes dels i hogra/ovre delen av magen (hoger om naveln) och i ryggen pa motsvarande stallen. Kunde knappt resa mig upp och ga och holl pa att bli galen - ocksa av oro. Men innan jag lyckades fa tag pa min lakare ick det om.... Formodligen nagon muskel eller nerv. Men har nagon annan provat det? Eftersom jag bor ute i Europa har jag redan haft 4 ultraljud/ekografi - det senaste forra veckan- och tagit en massa prov, och hittills har allt varit bra, sa knappast ar det nagot alvarligt...
I ovrigt mar jag bra, men trott.... Har slutat ma illa. Men har redan borjat fa ryggvark.