Grönsvarta tänder
Jag har fått såna missfärgade tänder, tre-fyra stycken i överkäken som syns när jag skrattar. De är grönsvarta så jag tror det är amalgam som missfärgat? Jag har sån väldig tandläkarskräck, men jag brukar ändå ta mig i kragen och gå dit varje eller vartannat år, just för att jag inte vill åka på en hemsk överraskning med massor av hål. Nu senaste åren har jag klarat mig utan hål, det här är gamla lagningar från när jag var i tonåren.
Men jag har så hemsk ångest för detta, det syns ju när jag ler. Det var sonen som frågade mig idag varför jag hade gröna tänder och jag blev helt knäckt. Det syns ju hur tydligt som helst. NU kommer jag aldrig att våga le igen :(
Kan man göra något åt detta? Jag är så rädd. Man ska inte bleka tänder om man har problem med ilningar har jag läst, och jag har mycket ilningar. Men måste jag gå och se ut som en pomperipossa? :( Finns det några huskurer?
Jag är så fattig och så rädd, så jag vågar inte gå till tandläkaren. Tänk om dom måste dra ut tanden? Hur länge får man få gå med en glugg innan de kan sätta in en ny tand? Jag kan inte gå på jobbet och vara tandlös? :(