• Frapet

Hjälp! Ni som har Tiny Loves babygym...

Hej!

Har köpt en Tiny Love babygym kick & play som jag tack å lov inte hunnit packa upp än... Upptäcker att enligt förpackningen så går inte lekmattan att tvätta vilket jag isf tycker är lite ofräscht med tanke på att det kan komma kräk å annat smuts på den.Vi har ju katt också. Själva lekbågen går ju att ta bort. Och på tiny loves hemsida står det att det går att tvätta. Vilket gäller?

Hur gör ni som har tiny loves gym??? Hur rengör ni mattan???

Vill verkligen ha svar för annars får den lämnas tillbaka så får jag leta efter nåt annat gym.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Hjälp! Ni som har Tiny Loves babygym...
  • TexasMyStar

Hej!
    Vi har ett tiny o på det står det 30grader, har kört det i maskin o det gick bra, nu vet inte jag om det är samma som du har, detta är som ett blankt material.
    Måste ju gå o tvätta, annars blir det ju som du säger ofräscht, handtvätt funkar väl alltid? Kanske är maskintvätt dom menar?

• Frapet

Alltså alla de tecken i anvisningarna är överkryssade, men hur ska man annars rengöra den? Tycker det verkar märkligt på en barnleksak dessutom som är avsedd att ligga på golvet {#lang_emotions_undecided}

• TexasMyStar

Men om du har 30 graders program eller handtvätt på maskin så måste det väl gå? Ring butiken o fråga men annars är det väldigt märkligt! På våran är det som sagt 30 grader o så är alla andra överkryssade

• Skruff

Vi har ett sånt babygym med överkryssade tvättsymboler. Körde det i maskin på 30 grader (fintvätt) vilket funkade jättebra. Varken krympte eller missfärgades.

• leias

Har ett tiny love monkey (liknande) det är också kryss men har tvättat mattan och leksakerna och allt är fint än så länge. Har varit ett väldigt uppskattat babygym

• Frapet

Tack för svaren!

Stod också å tittade på den monkey gymmet...väldigt fint...hittade på tiny loves hemsida att det går  att tvätta i kallt vatten så det är ju skönt ... så imorron ska vi testa att låta lillen ligga och "leka" med det...hoppas han gillar den

Svar på tråden Hjälp! Ni som har Tiny Loves babygym...