• AnotherSunnyDay

    lock för örat, jag får snart panik!

    jag har blivit jätteförkyld och fått lock i öronen, men på vänster sida släpper det inte. jag har försökt med tryckutjämnare hur många gånger som helst, men vänster sida vägrar att öppna sig hur mycket jag än blåser, det är alltså totalt igensvullet!
    dessutom har jag kört med avsvällande nässpray i två dagar nu utan resulatat, så himla obehagligt!
    nån som har nåt mer tips, får snart panik av det här!

  • Svar på tråden lock för örat, jag får snart panik!
  • Luddvar

    Det släpper när förkylningen är bättre. Efter att jag hade öroninflammation förra våren hade jag lock i örat i en veckas tid. Inget hjälpte mer än att helt enkelt vänta ut det.

  • vindil

    Vad heter det där... Revaxör? Det är om man har en vaxpropp... det kan inte vara det?

  • Mandragora

    Passa på att spola öronen på vårdcentralen - hur skönt som helst!


    Awesomeness now has a name. Let me introduce myself. | shakti.blogg.se
  • Pluttemor

    Jag hade så i efter en förkylning i 2 månader och jag fick panik! Läkarna sa bara att det skulle gå över. Till sist pratade jag med min kusin som är läkare och han skrev ut en medecin som gjorde att locket i örat försvann efter 1 dag!


    Får vi bli tre i familjen i år?
  • AnotherSunnyDay

    nej absolut ingen vaxpropp för då skulle det gå att tryckutjämna! det här är typiskt förkylningslock men jag får panik när det låter som jag har ett glas över örat eller nåt!

  • AnotherSunnyDay
    Pluttemor skrev 2010-03-06 17:43:27 följande:
    Jag hade så i efter en förkylning i 2 månader och jag fick panik! Läkarna sa bara att det skulle gå över. Till sist pratade jag med min kusin som är läkare och han skrev ut en medecin som gjorde att locket i örat försvann efter 1 dag!
    vad var det för medicin? låter som himmelen! med min krassliga hälsa så skulle det inte förvåna mig det minsta om jag får bakteriell infektion i örat när det svullnat upp, mumma för bakterierna! sen finns ju även alternativet att punktera trumhinnan för att släppa på trycket, men nej tack!

    jag har aldrig varit med om att det inte ens släppt när man gör tryckutjämnare, inte ens när jag tar i så ögonen håller på att plocppa ut.
    kan man förresten poppa trumhinnan son går att tryckutjämna när man tar i?
  • Pluttemor
    AnotherSunnyDay skrev 2010-03-06 17:48:34 följande:
    vad var det för medicin? låter som himmelen! med min krassliga hälsa så skulle det inte förvåna mig det minsta om jag får bakteriell infektion i örat när det svullnat upp, mumma för bakterierna! sen finns ju även alternativet att punktera trumhinnan för att släppa på trycket, men nej tack!jag har aldrig varit med om att det inte ens släppt när man gör tryckutjämnare, inte ens när jag tar i så ögonen håller på att plocppa ut.kan man förresten poppa trumhinnan son går att tryckutjämna när man tar i?
    Det var exakt så för mig, Locket kom tillbaka oavsett vad jag gjorde! Jag kan ringa min kusin imorgon och höra med honom vad den medecinen heter.. För jag har tyvärr inte namnet på minnet
    Får vi bli tre i familjen i år?
  • Thursday
    AnotherSunnyDay skrev 2010-03-06 17:48:34 följande:
    vad var det för medicin? låter som himmelen! med min krassliga hälsa så skulle det inte förvåna mig det minsta om jag får bakteriell infektion i örat när det svullnat upp, mumma för bakterierna! sen finns ju även alternativet att punktera trumhinnan för att släppa på trycket, men nej tack! jag har aldrig varit med om att det inte ens släppt när man gör tryckutjämnare, inte ens när jag tar i så ögonen håller på att plocppa ut. kan man förresten poppa trumhinnan son går att tryckutjämna när man tar i?
    Jag kan inte tryckutjämna öht och jag lever och har öronen i behåll. Obehagligt som sjutton, ja. Farligt, nej.
  • AnotherSunnyDay
    Pluttemor skrev 2010-03-06 20:30:38 följande:
    Det var exakt så för mig, Locket kom tillbaka oavsett vad jag gjorde! Jag kan ringa min kusin imorgon och höra med honom vad den medecinen heter.. För jag har tyvärr inte namnet på minnet
    ja det vore toppen! i högra örat trycks det ut när jag tryckutjämnar men med det vänstra händer INGENTING trots att jag tar i så jag blir blå i ansiktet. har aldrig varit med om det, annars brukar man kunna tryckutjämna åtminstone, men det är verkligen totalstopp i ena örat.
Svar på tråden lock för örat, jag får snart panik!