• ulle85

Öppnad Passo'a

Har en öppnad Passo'a som inte stått i kylskåp, kan man dricka den ändå??

• Svar på tråden Öppnad Passo'a
  • SilverEmma

Har den bara varit ordentligt försluten så ska den hålla i tre månader efter den öppnades.

• ulle85
    SilverEmma skrev 2010-03-06 18:44:45 följande:
    Har den bara varit ordentligt försluten så ska den hålla i tre månader efter den öppnades.
    Ok, tack för svaret!
  • jojojojojo

ojoj... jag har druckit passoa som varit öppnad längre än så...

har en i skåpet som stått sen jag blev gravid, å jag tänker allt dricka den sen... det e ju typ bara socker å sprit i...

BF 2010-06-28
  • SilverEmma
    jojojojojo skrev 2010-03-06 18:46:23 följande:
    ojoj... jag har druckit passoa som varit öppnad längre än så... har en i skåpet som stått sen jag blev gravid, å jag tänker allt dricka den sen... det e ju typ bara socker å sprit i...
    Jag har också druckit äldre än så, men det är det "bäst-före"-datumet man ska gå efter...sen gäller ju sunt förnuft för övrigt. 3-månadersregeln fick jag lära mig när jag läste till bartender iallafall.
  • jojojojojo

jo, det e säkert helt sant... nu när du säger det fick jag nog oxå lära mig det... men det va då mig inget fel på den jag drack, å den hade nog stått nästan ett år
    (flyttade hemmifrån å glömde den hemma hos mamma, hittade den när jag va där en gång å skulle gå ut när systemet hade stängt massa månader senare)

Men som sagt, smaka lite på den först, smakar den inget konstigt så går den ju att dricka!

BF 2010-06-28
  • ulle85
    jojojojojo skrev 2010-03-06 18:53:17 följande:
    jo, det e säkert helt sant... nu när du säger det fick jag nog oxå lära mig det... men det va då mig inget fel på den jag drack, å den hade nog stått nästan ett år (flyttade hemmifrån å glömde den hemma hos mamma, hittade den när jag va där en gång å skulle gå ut när systemet hade stängt massa månader senare) Men som sagt, smaka lite på den först, smakar den inget konstigt så går den ju att dricka!
    Sitter å dricker den nu, smakar finfint=)
  • jojojojojo

hehe... skål å trevlig helg!

BF 2010-06-28
  • ulle85
    jojojojojo skrev 2010-03-06 18:56:21 följande:
    hehe... skål å trevlig helg!
    Skål {#lang_emotions_smile}

Hoppas du får en trevlig helg också {#lang_emotions_laughing}
  • Shaun the sheep

Ursäkta om jag lånar din tråd, men hur uttalas det egentligen? Jag säger typ Passåå, om ni förstår? Pinsamt om det är helt fel {#lang_emotions_embarassed}

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • jojojojojo

jag uttalar det som det stavas....    passoa

jag uttalar alltså o:et och a:et vet dock inte om det e rätt, men så länge alla fattar vad man säger så funkar det

BF 2010-06-28
  • ulle85
    jojojojojo skrev 2010-03-06 19:16:35 följande:
    jag uttalar det som det stavas....    passoa jag uttalar alltså o:et och a:et vet dock inte om det e rätt, men så länge alla fattar vad man säger så funkar det
    Utalar det som du pass o a... Haha har ingen aning om hur man säger {#lang_emotions_smile}
  • MK84

Oj, så min som varit öppen i 5 år eller nå kanske ja ska hälla ut med andra ord! ;)

• jojojojojo
    MK84 skrev 2010-03-06 22:11:00 följande:
    Oj, så min som varit öppen i 5 år eller nå kanske ja ska hälla ut med andra ord! ;)
    ehhh... smakar den inte konstigt så e det väll iongen fara... så tänker jag... mina spritflaskor kommer att ha stått öppnade i minst 2 år innan jag kommer dricka dem igen... å smakar dem inget konstigt kommer jag inte hälla ut dem!

så det e bara att dricka på..
    BF 2010-06-28
Svar på tråden Öppnad Passo'a