• Anonym

krockade

Lånade ut bilen och han blev påkörd men försäkringsbolaget anser att det är han som körde min bil som är vållande till skadan. Nu sänks min bonus men med hur mycket? hur länge får jag sänkt bonus?

• Svar på tråden krockade
  • Ungmamma83

det vet enbart ditt försäkringsbolag.

• Anonym

ok det står inget i brevet jag fick, bara att det är min bilsförsäkring som måste stå för det.

• Ungmamma83
    Anonym skrev 2010-03-06 23:10:30 följande:
    ok det står inget i brevet jag fick, bara att det är min bilsförsäkring som måste stå för det.
    ring och fråga då.
  • Gung Ho
    Ungmamma83 skrev 2010-03-06 23:12:18 följande:
    ring och fråga då.
    Nääääh... {#lang_emotions_wink}
  • Anonym

ja klart jag ska men nu är det helg och jag sitter och funderar och tänkte att kanske någon varit med om samma och visste på ett ungefär hur det brukar gå till

• Anonym (123)
    Anonym skrev 2010-03-06 23:03:29 följande:
    Lånade ut bilen och han blev påkörd men försäkringsbolaget anser att det är han som körde min bil som är vållande till skadan. Nu sänks min bonus men med hur mycket? hur länge får jag sänkt bonus?
    Ts, beroande på hur omfattande skadan är som ska bekostas av ditt försäkringsbolag.
  • Anonym

det var en krock i låg fart och inga personer kom till skada men den andra bilen måste byta skärm och kanske dörr (var ej med så jag vet inte säkert)
    det är ju så mycket plast på dagens bilar

• Ungmamma83
    Anonym skrev 2010-03-06 23:49:43 följande:
    det var en krock i låg fart och inga personer kom till skada men den andra bilen måste byta skärm och kanske dörr (var ej med så jag vet inte säkert) det är ju så mycket plast på dagens bilar
    det beror fprtfarande på vad det blir för kostnader och vad för ålder på personen som körde.
  • Anonym (van)
    Ungmamma83 skrev 2010-03-06 23:51:34 följande:
    det beror fprtfarande på vad det blir för kostnader och vad för ålder på personen som körde.
    Skitsnack!

Självrisken för trafikförsäkringen hos vissa bolag ev.
    Det du påstår verkar taget ur det blå, eller du kanske blandat ihop saker..

Det varierar mellan olika försäkringsbolag. Det är inte längre bonusen man går efter utan antalet skadefria år. Om det nollas så kan din premie gå upp vid nästa årsförfallo. Såvida inte bolaget säger upp din försäkring i samband med skadan för nytecknande.
  • Anonym

länsförsäkringar och ca 20 skadefria år
    alltså får jag betala mycket mera vid nästa föräkring?

• Ungmamma83
    Anonym (van) skrev 2010-03-07 11:18:03 följande:
    Skitsnack! Självrisken för trafikförsäkringen hos vissa bolag ev. Det du påstår verkar taget ur det blå, eller du kanske blandat ihop saker.. Det varierar mellan olika försäkringsbolag. Det är inte längre bonusen man går efter utan antalet skadefria år. Om det nollas så kan din premie gå upp vid nästa årsförfallo. Såvida inte bolaget säger upp din försäkring i samband med skadan för nytecknande.
    jodå det spelar på omfattningen av skador samt ålpder på personen.
  • Killarnas morsa

Enl LF villkor på bilförsäkring så sänks inte bonusen om man har bonusklass 7, alltså 20 skadefria år.

621
    Försäkringen gäller med rätt till bonus om detta framgår av
    ditt försäkringsbrev. Bonus innebär att du får rabatt på trafikförsäkringspremien
    för skadefria år. Varje skada som
    leder till utbetalning från trafikförsäkringen medför att bonusen
    sänks. Det gäller inte bonusklass 7 med minst 20 skadefria
    år hos Länsförsäkringar.

Svar på tråden krockade