• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska syskon få ha sex?
  • Sharatain

ja... jag ser inga problem med att mina syskon har sex. Bara inte med mig eller någon annan i familjen. XD

syskon som är helsyskon ska inte få ha sex med varandra. halvsyskon som vuxit upp med varandra ska heller inte få ha sex...

• FrejaMariah

Ja, som bonussyskon, för där finns inga genetiska band..

Sen har jag hört från någon dokumentär att i vissa länder får halvsyskon som inte har vuxit upp tillsammans gifta sig, men där är jag kluven.. De känner juh inte varandra som syskon, men de är genetiskt nära skäkt och det ger mig olustiga känslor..

• LyckligtSlut

Ja, det tycker jag om man är vuxen. Det är klart att man ska få välja sexpartner själv.

• LyckligtSlut
    JAG är BÄST skrev 2010-03-07 12:02:56 följande:
    Vem fan har röstat på första alternativet??
    Bland annat jag, men efter att du frågade. Jag tycker inte att någon ska bestämma sexpartner för någon annan om alla är vuxna om med på det.
  • Hon den an0nyma sn0karen

Håller med lyckligtslut ,

Jag bloggade om det igår, innan jag sett tråden. Så länge deras kärlek inte skadar någon annan ser jag inget problem med det. Visst det är tabu och inte normalt osv.
    MEN vi ska inte glömma att förr i tiden ansågs det fel att ha sex med någon med samma kön. Jag tänkte usch va äckligt förr men efter att ha diskuterat saken med en vän som sett en dokumentär om en sån sak känner jag annorlunda. SÅ länge dom inte skaffar biologiska barn tycker jag det är okej. Själv ser jag dock inget sexuellt i mina syskon men jag känner inte att jag är rädd person att dömma dom som gör det heller.

• Dr Mupp
    JAG är BÄST skrev 2010-03-07 12:02:56 följande:
    Vem fan har röstat på första alternativet??
    Jag.

Handlar det om vuxna människordär båda gör det friviligt så spelar det ingen roll för min del om de är syskon eller inte.
  • BF 2008 02 23

får och får..

rent moraliskt: nej, i varje fall om man vuxit upp tillsammans..
    jag har haft sex med morsans killes son. vi har inte vuxit upp tillsammans under syskon-liknande förhållanden.
  • Bam

Nej, för mig är det moraliskt förkastligt och inget vi bör sträva efter att få socialt accepterat.
    Ni som tycker det är helt okej, gäller det även om det är era egna barn som skulle ha sex med varandra?

Sometimes when i´m alone i google myself.
Svar på tråden Ska syskon få ha sex?