• Mitka79

Köpenhamn VS Stockholm för en weekend, vad skulle ni valt?

Vad skulle ni valt, stockholm eller köpenhamn? Och varför?

Resa par, utan barn, äta gott, titta runt o njuta.

Va ska man välja?

• Svar på tråden Köpenhamn VS Stockholm för en weekend, vad skulle ni valt?
  • mm m

Köpenhamn känns lite mer resa bort än stockholm

• Honton

En vår eller sommarhelg i Stockholm är helt fantastist. Vi ska själv upp om en månad eller två... Vackert, bra resturanger. Gillar kanske det mer för att jag känner till det bättre än Köpenhamn, Men jag har aldrig blivit besviken på Stockholm. På nåt sätt känns det som man vet vad man får när man åker dit. :)

• vackrastarflow

Köpenhamn!! Mer avslappnat, mer inom gångavstånd och mycket roligare människor

• Dee Why

Köpenhamn!! Älskar den staden! Men jag bor i Stockholm och tycker inte det är så spännande, så jag kanske är fel person att svara...

• snissen

Skulle också valt Köpenhamn. ( Jag är från stockholm, men bor i köpenhamn )

Mina tips:
     - ta metron till Christianshamn, köp ett par öl och en macka på 7-eleven , sätt er och dingla med benen vid kanalkanten och titta på båtarna.  
    Ta en promenad på Christiania och verkligen känn er långt ifrån verkligheten hemma i sverige. 
    Ta en taxibåt till Halvandet,( www.halvandet.dk ) ligg på mjuka kuddar och  och sippa drinkar samtidigt som ni kollar på dem som spelar beachvolley. ( sommartid då förståss)
    Gå hela vägen upp i Runde torn och titta på utsikten. 
    Ät en "smushi" på  the royal cafe ( supermysigt ställe mitt på ströget, men lite "gömt" så alla hittar inte hit, kolla in den fina hemsidan www.theroyalcafe.dk)
    Promenera i Fredriksbergs Have, jättefin slottspark. 
    Ta den traditionella truristbåten i kanalerna- supermysigt!
    Och varför inte bo på en båt ? www.cphliving.com
    Ta en drink på supercoola Ruby www.rby.dk 
    Hoppas ni får trevligt oavsett vad det blir!
  • Dee Why
    snissen skrev 2010-03-08 10:45:02 följande:
    Skulle också valt Köpenhamn. ( Jag är från stockholm, men bor i köpenhamn ) Mina tips:  - ta metron till Christianshamn, köp ett par öl och en macka på 7-eleven , sätt er och dingla med benen vid kanalkanten och titta på båtarna.   Ta en promenad på Christiania och verkligen känn er långt ifrån verkligheten hemma i sverige.  Ta en taxibåt till Halvandet,( www.halvandet.dk ) ligg på mjuka kuddar och  och sippa drinkar samtidigt som ni kollar på dem som spelar beachvolley. ( sommartid då förståss) Gå hela vägen upp i Runde torn och titta på utsikten.  Ät en "smushi" på  the royal cafe ( supermysigt ställe mitt på ströget, men lite "gömt" så alla hittar inte hit, kolla in den fina hemsidan www.theroyalcafe.dk) Promenera i Fredriksbergs Have, jättefin slottspark.  Ta den traditionella truristbåten i kanalerna- supermysigt! Och varför inte bo på en båt ? www.cphliving.com Ta en drink på supercoola Ruby www.rby.dk  Hoppas ni får trevligt oavsett vad det blir!
    Åh, nu blir jag såååå sugen på att åka dit
  • längtar och väntar
    mm m skrev 2010-03-07 12:07:29 följande:
    Köpenhamn känns lite mer resa bort än stockholm
    Hehe, inte om man bor i Malmö! Köpenhamn är ju som en grannstad!
    Jag föreslår därför ts att åka till Sthlm, den staden är ju supermysig! Tycker faktiskt inte Köpenhamn är alls lika mysigt, även om även det är en fin stad.
  • Mitka79

åh tusen tack för era svar, vi har ganska nära till Köpenhamn, men jag tror jag e mer sugen på stockholm iaf.

men ni stockholmsbor, vad har ni för härliga tips om stockholm?

vad ska man besöka, vart äta, o vart bo?
    massa härliga tips mottages. länka gärna om adress finns.... taaack:))

• Junibarn

Vi bodde på hotell Anno 1647 (om jag minns rätt ) och det var supermysigt! Ligger vid slussen och nära mina favoritgator Götgatan och Hornsgatan. Där ifrån kan ni ta en promenad till gamlastan och äta middag eller fika tex..

• Mitka79

Junibarn:
    Hade hotellet anno 1647 toalett på rummet? har för mej jag kollat men hittade inget?

Svar på tråden Köpenhamn VS Stockholm för en weekend, vad skulle ni valt?