• MammaÄrJag

Innekatt på sommaren hur?

Hej , har suttit och funderat lite nu inför sommaren. Jag har två katter som är inne katter och funderar på hur jag ska göra när sommaren kommer och det blir jätte varmt ute.. Då vill man ju ha dörrar och fönster öppna så det luftar. men Katterna får ju inte gå ut..
    Ska jag behöva sätta nät för fönstrena och altandörrar osv ? Har ju en flicka på 3 1/2 som säkert vill kunna springa in och ut .

Hur gör ni ?

• Svar på tråden Innekatt på sommaren hur?
  • Cybele

När vi är ute i trädgården har vi vår katt ute på koppel, med extra längd ca 3m. Vi ser till att hon inte kan klättra i något träd och försöker flytta undan annat så att hon inte snurrar fast sig med kopplet.

• TheMother

I förra boendet satte vi barnhaspar så att fönstret inte kunde öppnas mer än det vi öppnade (ej heller råka blåsa upp då vi använde oss av de från Ikea).
    I år blir det att fixa innerdörrar i nät till alla dörrar (som kan hakas av när sommaren är över). Fönstren behöver vi inte bekymra oss över nu, tack o lov, då det finns vädringsluckor att öppna istället.

Mamma till Anton 080920
  • MammaÄrJag

Ja det är smidigast att försöka fixa nät dörrar och till föntrena .. Sen kan man ju försöka ha dom i koppel.. men får nog träna inne först eftersom dom inte är vana vid det..

Tack för era svar :)

• LunaLunatic

Tidigare hade jag nätdörr + att det fanns vädringsfönster med sån där "metallventilig" sak.
    Nu har jag innätad balkong (vilket är ett ytterligare plus i att jag känner risken för att någon kommer in via den om jag har balkongdörren öppen på nätterna nu är minimal!)

Svar på tråden Innekatt på sommaren hur?